1. Наслов на наставниот предмет | Енергија и одржлив развој | |||||||
2. Код | 4ФЕИТ06З004 | |||||||
3. Студиска програма | ЕАОИЕ | |||||||
4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година / семестар | II/3 | 7. Број на ЕКТС | 6 | |||||
8. Наставник | Д-р Снежана Чундева | |||||||
9. Предуслов за запишување на предметот | Положени: Основи на електротехника | |||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции). Запознавање со основните карактеристики на глобалниот енергетски сектор, влијание на енергетскиот сектор врз животната средина, мерки и технологии со кои може да се постигне долгорочна енергетска одржливост. Оспособеност да се идентификува и објасни влијанието на енергетскиот сектор врз животната средина и да се предложат мерки и решенија за одржлив развој. | ||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед за одржлив развој и значење од аспект на економија, животната средина и општеството. Климатски промени. Извори на енергија, необновливи и обновливи. Влијание на енергетскиот сектор врз животната средина. Прописи, норми и меѓународни договори. Мерки за заштита на животната средина. Одржливи енергетски технологии. Примери на одржливи енергетски решенија. Можности и перспективи кон остварување на одржлив електроенергетски систем. | ||||||||
12.Методи на учење Предавања – Power Point презентации Вежби – работа во групи, разработка на студии на случај, изработка на семинарски трудови |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови | 3 + 2 + 0 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 45 | ||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 25 | ||||||
16.2. Самостојни задачи | 40 | |||||||
16.3. Домашно учење | 40 | |||||||
17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 25 | ||||||
17.2. Семинарска работа/проект | 20 | |||||||
17.3. Активност и учење | 5 | |||||||
17.4. Завршен испит | 50 | |||||||
18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
од 51до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
од 61до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
од 81до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
од 91до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | посетеност на настава и реализирани активности 15.2, 16.1, 16.2 | |||||||
20. Начин на полагање на испитот | Во текот на семестарот се предвидени 2 парцијални испити, секој во времетраење не подолго од 60 минути. Во конечната оценка влегуваат поените од парцијалните испити, домашните задачи, семинарската задача и активното учество во дискусиите на часовите. Семинарската задача се изработува и презентира во текот на семестарот. Во завршната оценка влегуваат сите активности во текот на семестарот, вклучително со семинарската задача. За време на испитот не е дозволено користење книги, скрипти, ракописи или белешки од кој било вид, мобилен телефон, таблет или кој било друг електронски уред. | |||||||
21. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
22. Метод на следење на квалитетот на наставата | внатрешна евалуација и анкета | |||||||
23. Литература | ||||||||
23.1. Задолжителна литература | ||||||||
Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
1 | Снежана Чундева | Енергија и одржлив развој – интерна скрипта | 2022 | |||||
2 | Volker Quaschning | Обновлива енергија и климатски промени | John Wiley & Sons Ltd. | 2020 | ||||
23.2. Дополнителна литература | ||||||||
Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
1 | Internation Energy Agency | NULL | ||||||
2 | European Commission Energy | NULL |