| 1. Наслов на наставниот предмет | Електрични мотори | |||||||
| 2. Код | 4ФЕИТ02Л007 | |||||||
| 3. Студиска програма | ЕАОИЕ | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година / семестар | III/6 | 7. Број на ЕКТС | 6 | |||||
| 8. Наставник | Д-р Горан Рафајловски | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | Положени: Електромеханичко претворање на енергијата | |||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции). Оспособеност и компетентност во областа на примената и регулацијата на брзината и моментот на електромоторите во електроенергетиката. Компетентност при оптимален избор на соодветна индустриска апликација. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: Теорија на електромеханичко претварање на енергијата во електричните мотори. Типови на електрични мотори. Статичка и динамичка анализа на мотор на еднонасочна струја (МЕС), Асинхрон мотор (АМ), Синхрон мотор (СМ) и Чекорни мотори (ЧМ). Моделирање на динамиката на електричните мотори со помош на МАТЛАБ/СИМУЛИНК софтверскиот пакет. Основни поими за регулација на брзината и ммментотна моторите. Анализа и Синтеза на регулационите кругови и избор на соодветен ПИД регулатор за оптимална регулација и нивна практична примена. Поим на адаптивна регулација и регулација со помош на модели (обсервери) | ||||||||
| 12.Методи на учење Активно следење на наставата, предавањата и вежбите (лабораториски и аудиториски), усвојување на наставната материја со домашно учење | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 3 + 1 + 1 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 45 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 45 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 30 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 30 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 20 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 20 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 10 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 50 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Редовно следење на наставата (предавања и вежби односно реализирани активности под точка 15 и 16) | |||||||
| 20. Начин на полагање на испитот | Проверката на знаењата на студентите се врши континуирано преку тестови, домашни задачи, проектни задачи и семинарски работи. Задолжителна презентација на семинарските трудови. Остварените резултати се изразуваат во поени. Конечната проверката на стекнатите знаења се врши преку писмен односно усмен испит. | |||||||
| 21. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
| 22. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети | |||||||
| 23. Литература | ||||||||
| 23.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Горан Рафајловски | Електрични Мотори (динамика и управување) | Универзитет Кирил и Методиј Скопје УКИМ | 2012 | ||||
| 2 | Goran Rafajlovski, Mihail Digalovski | DC Motors Dynamics and Control | Scholar’s Press, Saarbrücken, Germany | 2015 | ||||
| 3 | Goran Rafajlovski | Induction motors Dynamics and vector control | Scholar’s Press, Saarbrücken, Germany | 2016 | ||||
| 23.2. Дополнителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | T. Kenjo | Electric Motors and their control | Oxford University press | 1999 | ||||
| 2 | Bose B.K | Power Electronic and Drives | Prentice Hall, Englewood Cliffs, N.J | 2018 | ||||

