| 1. Наслов на наставниот предмет | Инженерска документација | |||||||
| 2. Код | 4ФЕИТ02З012 | |||||||
| 3. Студиска програма | ЕАОИЕ | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година / семестар | IV/7 | 7. Број на ЕКТС | 6 | |||||
| 8. Наставник | Д-р Маја Целеска | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | ||||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции). Да се усвојат принципите за изработка на техничка документација, со цел да може да се толкуваат текстуалните и графичките делови од истата. Да се совладаат CAD алатки и примена на знаењето при проектирање. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: Основи на геометриски конструкции и техничко цртање. Значење и можности за графичка комуникација помеѓу инженерите. Симболи на основни електротехнички, електронски и електромеханички елементи и склопови. Видови, производство и употреба на шеми од електротехничката професија. Дијаграми за ожичување. Текстуална документација. Опис на компонентите и методите за користење на CAD системи. Употреба на CAE систем при дизајнирање на електротехнички дел од проекти и слична документација. Обележување на елементите според IEC стандарди. Основи при подготовка и изготвување инженерска документација со примена на напредни софтверски алатки. Развој на проекти во алатките AutoCAD, AutoCAD electric и Eplan. Законска регулатива и видови на проектна документација. | ||||||||
| 12.Методи на учење Предавања, презентации, аудиториски вежби, самостојна работа, програмски задачи | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 3 + 1 + 1 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 45 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 30 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 30 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 45 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 0 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 70 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 10 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 20 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Реализирани активности 15.2 и 16.1 | |||||||
| 20. Начин на полагање на испитот | Во текот на семестарот студентот треба да изработи и да презентира две проектни задачи, со цел да стекне право за полагање на предметот. Преку проектните задачи студентот треба да покаже дека знае да изготви и толкува стандардизирана техничка документација. Воедно, писменото плагање се реализира или преку два парцијални испити (по 120 min) во текот на семестарот или преку завршен писмен испит (120 min)- на крајот од семестарот. Студентот кој успешно ги реализирал претходните активности, потребно е да го положи и завршниот устен испит (60 min). Оценката се формира со соодветно бодирање на сите погоре наведени активности. | |||||||
| 21. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
| 22. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети | |||||||
| 23. Литература | ||||||||
| 23.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Isabella Skiba, Bert Bielefeld | Basics Technical Drawing | Parthian Books | 2013 | ||||
| 2 | Ascent – Center for Technical Knowledge | AutoCAD Electrical 2017 (R1): Fundamentals with NFPA Standards | ASCENT, Center for Technical Knowledge | 2016 | ||||
| 3 | Bernd Gischel | EPLAN Electric P8 Reference Handbook | Hanser Publishers | 2016 | ||||
| 23.2. Дополнителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Jerry C. Whitaker, Robert K. Mancini | Technical Documentation and Process | CRC Press | 2016 | ||||

