1. |
Наслов на наставниот предмет |
Сензори, сигнали и системи за аквизиција на податоци |
2. |
Код |
4ФЕИТ03014 |
3. |
Студиска програма |
10-ДПСМ, 15-ММК, 22-БЕ |
4. |
Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус студии |
6. |
Академска година/семестар |
I/1 |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
6.00 |
8. |
Наставник |
Д-р Живко Коколански |
9. |
Предуслов за запишување на предметот |
|
10. |
Цели на предметната програма (компетенции):
Здобивање знаења за карактеристиките на мерните сензори. Дизајн на сензорски мерни системи и електрични кола за анализа на мешовити сигнали. Анализа на граничните метролошки карактеристики кај системите за аквизиција на податоци. Ограничувања во време, точност и резолуција.
|
11. |
Содржина на програмата:
Класификација на сигнали од мерните сензори. Физички принципи на сензори и преобразувачи. Динамички карактеристики на мерни системи од прв и втор ред, време на смирување и одзив. Карактеристики на мерните сензори: чувствителност, резолуција, точност, линеарност, поместувањем засилување, однос сигнал/шум, мерна неодреденост и грешки. Активни и пасивни сензори. Електронски кола за кондиционирање базирани на временско-дигитална и аналогно-дигитална конверзија. Обработка на аналогни сигнали и филтрирање. Паметни сензори. Компјутерско-базирани системи за аквизиција на податоци и виртуелна инструментација. Комуникациски интерфејси и програмирање.
|
12. |
Методи на учење:
Предавања, проектни задачи и самостојни вежби |
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
180 |
14. |
Распределба на расположивото време |
3 + 3 |
15. |
Форми на наставните активности |
15.1 |
Предавања – теоретска настава |
45 часови |
15.2 |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
16. |
Други форми на активности |
16.1 |
Проектни задачи |
30 часови |
16.2 |
Самостојни задачи |
30 часови |
16.3 |
Домашно учење |
30 часови |
17. |
Начин на оценување |
17.1 |
Тестови |
30 бодови |
17.2 |
Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) |
50 бодови |
17.3. |
Активност и учење |
20 бодови |
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
18. |
Критериуми за оценување (бодови/оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
нема |
20. |
Начин на полагање на испитот |
испит, проектна задача, научен труд |
21. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
22. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Самоевалуација |
23. |
Литература |
23.1. |
Задолжителна литература |
Ред.
број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1. |
Patrick H. Garrett |
Multisensor Instrumentation – Six Sigma Design |
John Wiley & Sons |
2002 |
2. |
M. Burns, G. Roberts |
An Introduction to Mixed-Signal IC Test and Measurement |
Oxford University Press |
2001 |
3. |
Ramon Pallas-Areny, John G. Webster |
Sensors and Signal Conditioning, second edition |
John Wiley & Sons |
2012 |