Управување на ЕЕУ и можности за подобрување на енергетската ефикасност

Последна измена: јули 10, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Управување на ЕЕУ и можности за подобрување на енергетската ефикасност
2. Код 4ФЕИТ02021
3. Студиска програма 14-ЕСОР
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1   7.    Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Горан Рафајловски
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Со успешно положување на овој предмет, кандидатот ќе се стекне со компетенции да дизајнира  различни системи на управување на електроенергетските уреди (ЕЕУ), и да користи напредни техники на управување кои допринесуваат за подобрување на енергетската ефикасност во индустријата и штедењето на електричната енергија

11. Содржина на програмата:

Вовед во енергетска ефикасност од аспект на регулациони техники применети за регулација на брзината, моментот и факторот на моќност на електричните машини. Динамички режими на работа на електричните  мотори од аспект на енергетската ефикаснот. Системи за управување на електричните машини за зголемување  на нивната ефикасност. Различни техники на  егулација применети кај МНС со зголемена ефикасност: Скаларни методи на регулација на брзината и векторски методи за динамичка контрола на факторот на моќност. Примена на модерни регулатори (адаптивни и обсервери) за регулација на моментот и брзината  со зголемена енергетска ефикасност. Потенцијали за штедење на електрична енергија кај моторите со променлива брзина.

12. Методи на учење:

предавања со презентации; интерактивни предавања; тимска и самостојна работа; студија на случај; самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа; интерактивни дискусии.

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 30 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 50 бодови
17.3. Активност и учење 20 бодови
17.4. Завршен испит 0 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит нема предуслов
20. Начин на полагање на испитот
21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација
23. Литература
23.1.       Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Горан Ристо Рафaјловски Електрични мотори динамика и управување Универзитет св. Кирил и Методиј, Скопје 2012
2. B.K.Bose Modern Power Electronics and AC Drives Prentice Hall , Upper Saddle River, NJ 2012
3. Math.H.J. Bollen Understanding Power Quality Problems IEEE Press, New York 2010