1. Наслов на наставниот предмет |
Компјутерски вештини и алатки – практикум | |||||||
2. Код |
3ФЕИТ07З011 | |||||||
3. Студиска програма |
КТИ | |||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен |
Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година/семестар |
III/5 |
7. Број на ЕКТС |
3.00 | |||||
8. Наставник |
Д-р Данијела Ефнушева | |||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
||||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Здобивање со вештини за работа во Linux ОС, како и работа со софтверски алатки за уредување на документи, табеларни пресметки, презентации, цртање блоковски шеми. По завршување на курсот студентите се здобиваат со основните вештини за работа на компјутерски систем и пишување на солидни документи: семинарски и дипломски работи. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Основни поими за оперативни системи. Вовед во Linux. Дрво на именици. Основни команди. Апсолутни и релативни патеки. Дозволи на датотеки и именици. Прикажување и филтрирање датотеки. Уредувачи на текст во терминал: vi и vim. Графички уредувачи на текст: MS Word – напредни можности (форматирање, стилови, наслови, автоматска содржина, следење на промени во документ). Latex како систем за уредување документи. Структура на документ и дефинирање елементи. Програми за работа со табеларни пресметки. Ќелии и табели. Форматирање. Формули. Функции. Подредување. Филтрирање. Изработка на презентации. Концепти. Програми за изработка на презентации. Дизајн на слајдови. Анимации и транзиции. Алатки за цртање дијаграми и технички цртежи. Програмски блок дијаграми. Преглед на алатките на Open Office: Текстуален уредувач (Writer), табеларен уредувач (Calc), уредувач на презентации (Impress), уредувач на формули (Math). |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
0 + 1 + 2 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време |
90 | |||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
0 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
45 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
10 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
25 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
10 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
40 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
0 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Лабораториски вежби | |||||||
20. Начин на полагање на испитот |
Два парцијални испити во текот на семестарот во времетраење од по 120 минути или еден завршен писмен испит во соодветна испитна сесија во времетраење од 120 минути. Оценување и на лабораториските вежби. Во конечната оцена влегуваат поените од писмениот испит и лабораториските вежби. За време на испитот не е дозволено користење книги, скрипти, ракописи или белешки од кој било вид, како и калкулатор, мобилен телефон, таблет или кој било друг електронски уред |
|||||||
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски | |||||||
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети | |||||||
23. Литература |
||||||||
23.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Nathan Clark | Linux: Ultimate Beginner’s Guide, Vol. 1 | CreateSpace Independent Publishing Platform | 2016 | ||||
2 |
Joe Habraken | Office 2016 In Depth, 1st Ed. | Que Publishing | 2015 | ||||
3 |
George Grätzer | Practical LaTeX | Springer | 2014 | ||||
23.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Stefan Kottwitz | LaTeX Cookbook | Packt Publishing | 2015 | ||||
2 |
Prof James Steinberg | Open Office Basic: An Introduction | CreateSpace Independent Publishing Platform | 2012 |