1. Наслов на наставниот предмет |
Процесни компјутери и мерења | |||||||
2. Код |
3ФЕИТ03Л010 | |||||||
3. Студиска програма |
КТИ | |||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен |
Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 | |||||
8. Наставник |
Д-р Маре Србиновска | |||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Основи на електротехника | |||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Способност за развој на процесни мерни системи подржани со наменски индустриски компјутери. Стекнување знаења за принципите на функционирање, примена и користење на компјутерско базирани мерно-информациски и мерно-управувачки системи. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед во процесни мерења и процесни компјутери. Процесните компјутери, архитектури и интерфејси. Виртуелни процесни мерни системи. Вовед и класификација на мерни сетила и преобразувачи. Отпорнички, капацитивни и индуктивни мерни сетила. Прилагодување и обработка на мерни сигнали. Извори на грешки кај процесните мерни системи, електромагнетни пречки, активно и пасивно оклопување. Напонски и струјни јамки. Индустриски комуникациски протоколи. Паметни сетила и MEMS. Материјали и технологија на изработка на паметни сетила. |
||||||||
12. Методи на учење:Предавања, аудиториски и лабораториски вежби, семинарски и проектни задачи, самостојно учење. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 | |||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата, аудиториските и лабораториските вежби | |||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски | |||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети | |||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
J.Park, S.Mackay | Data Acquisition for Instrumentation and Control Systems | Elsevier | 2003 | ||||
2 |
М. Србиновска | Процесни компјутери и мерења | интерна скрипта, ФЕИТ | 2016 | ||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
John Webster | ELECTRICAL MEASUREMENT, SIGNAL PROCESSING, and DISPLAYs | CRC Press | 2002 | ||||
2 |
V. Drndarevic | Personalni računari u sistemima merenja i upravljanja | Akademska Misao, Beograd | 2003 |