| 1. Наслов на наставниот предмет | Аналоген дизајн | |||||||
| 2. Код | 4ФЕИТ05З003 | |||||||
| 3. Студиска програма | КХИЕ | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година / семестар | III/5 | 7. Број на ЕКТС | 6 | |||||
| 8. Наставник | Д-р Јосиф Ќосев | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | Положен: Електроника 1 | |||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции). Запознавање со основните структури на аналогните интегрирани електронски кола и системи, принципите на работа и нивните основни карактеристики, нивната примена, како и методите за нивна анализа и експериментално испитување. Оспособување за проектирање и користење на аналогните интегрирани електронски кола при моделирање и решавање на конкретни проблеми во инженерството. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: Основни блокови кај интегрираните засилувачи: споеви со активен товар, струјни огледала, каскодни засилувачи, диференцијални засилувачи, излени степени. Структура на операциски засилувачи (ОЗ); Еднонасочен режим и поларизација на операциски засилувач, ОЗ во режим на мали сигнали; Карактеристики на реален ОЗ; Примери на ОЗ со биполарни и униполарни транзистори. Фреквенциски карактеристики на засилувачите; Стабилност при работа со негативна повратна врска, компензација; Примена на ОЗ (компаратори, преобразувачи, логаритамски засилувач, антило¬гари¬тамски засилувач). Активни филтри. Структури со SCC. Нелинеарни аналогни кола, Ааналогни множачи, PLL, А/Д и Д/А со ОЗ, напонски регулатори. Шумови во интегрираните засилувачи. | ||||||||
| 12.Методи на учење Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), самостојно решавање домашни задачи, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 3 + 1 + 1 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 45 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 15 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 15 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 75 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 15 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 15 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 5 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 65 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Успешно реализирани лабораториски вежби | |||||||
| 20. Начин на полагање на испитот | Писмен испит и проект со усмено бранење | |||||||
| 21. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
| 22. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети | |||||||
| 23. Литература | ||||||||
| 23.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Gray et al. | Analysis and Design of analog integrated circuits | Wiley | 2009 | ||||
| 2 | Sedra/Smith | Microelectronic Sircuits | Oxford University Press | 2009 | ||||
| 23.2. Дополнителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Razavi | Design of analog CMOS integrated circuits | McGraw-Hill | 2001 | ||||
| 2 | Hans Camenzind | Designing Analog Chips | Hans Camenzind – ebook | 2005 | ||||
| 3 | Horowitz/Hill | The art of electronics, 2nd ed | Cmbridge University Press | 1994 | ||||

