1. Наслов на наставниот предмет |
Аналоген дизајн |
2. Код |
4ФЕИТ05З003 |
3. Студиска програма |
КХИЕ |
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
5. Степен |
Прв циклус студии |
6. Академска година / семестар |
III/5 |
7. Број на ЕКТС |
6 |
8. Наставник |
Д-р Јосиф Ќосев |
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положен: Електроника 1 |
10. Цели на предметната програма (компетенции). Запознавање со основните структури на аналогните интегрирани електронски кола и системи, принципите на работа и нивните основни карактеристики, нивната примена, како и методите за нивна анализа и експериментално испитување. Оспособување за проектирање и користење на аналогните интегрирани електронски кола при моделирање и решавање на конкретни проблеми во инженерството. |
11. Содржина на програмата: Основни блокови кај интегрираните засилувачи: споеви со активен товар, струјни огледала, каскодни засилувачи, диференцијални засилувачи, излени степени. Структура на операциски засилувачи (ОЗ); Еднонасочен режим и поларизација на операциски засилувач, ОЗ во режим на мали сигнали; Карактеристики на реален ОЗ; Примери на ОЗ со биполарни и униполарни транзистори. Фреквенциски карактеристики на засилувачите; Стабилност при работа со негативна повратна врска, компензација; Примена на ОЗ (компаратори, преобразувачи, логаритамски засилувач, антило¬гари¬тамски засилувач). Активни филтри. Структури со SCC. Нелинеарни аналогни кола, Ааналогни множачи, PLL, А/Д и Д/А со ОЗ, напонски регулатори. Шумови во интегрираните засилувачи. |
12.Методи на учење Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), самостојно решавање домашни задачи, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
14. Распределба на расположивото време |
180 |
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
16.2. Самостојни задачи |
15 |
16.3. Домашно учење |
75 |
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
15 |
17.2. Семинарска работа/проект |
15 |
17.3. Активност и учење |
5 |
17.4. Завршен испит |
65 |
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
од 51до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
од 61до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
од 81до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Успешно реализирани лабораториски вежби |
20. Начин на полагање на испитот |
Писмен испит и проект со усмено бранење |
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
23. Литература |
23.1. Задолжителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
Gray et al. |
Analysis and Design of analog integrated circuits |
Wiley |
2009 |
2 |
Sedra/Smith |
Microelectronic Sircuits |
Oxford University Press |
2009 |
23.2. Дополнителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
Razavi |
Design of analog CMOS integrated circuits |
McGraw-Hill |
2001 |
2 |
Hans Camenzind |
Designing Analog Chips |
Hans Camenzind – ebook |
2005 |
3 |
Horowitz/Hill |
The art of electronics, 2nd ed |
Cmbridge University Press |
1994 |