1. Наслов на наставниот предмет |
Електрични мотори |
2. Код |
4ФЕИТ02Л007 |
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ |
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
5. Степен |
Прв циклус студии |
6. Академска година / семестар |
III/6 |
7. Број на ЕКТС |
6 |
8. Наставник |
Д-р Горан Рафајловски |
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Теорија на електрични кола, Електромеханичко претворање на енергијата |
10. Цели на предметната програма (компетенции). Оспособеност и компетентност во областа на примената и регулацијата на брзината и моментот на електромоторите во електроенергетиката. Компетентност при оптимален избор на соодветна индустриска апликација. |
11. Содржина на програмата: Теорија на електромеханичко претварање на енергијата во електричните мотори. Типови на електрични мотори. Статичка и динамичка анализа на мотор на еднонасочна струја (МЕС), Асинхрон мотор (АМ), Синхрон мотор (СМ) и Чекорни мотори (ЧМ). Моделирање на динамиката на електричните мотори со помош на МАТЛАБ/СИМУЛИНК софтверскиот пакет. Основни поими за регулација на брзината и ммментотна моторите. Анализа и Синтеза на регулационите кругови и избор на соодветен ПИД регулатор за оптимална регулација и нивна практична примена. Поим на адаптивна регулација и регулација со помош на модели (обсервери) |
12.Методи на учење Активно следење на наставата, предавањата и вежбите (лабораториски и аудиториски), усвојување на наставната материја со домашно учење |
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
14. Распределба на расположивото време |
180 |
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
45 |
16.2. Самостојни задачи |
30 |
16.3. Домашно учење |
30 |
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
17.3. Активност и учење |
10 |
17.4. Завршен испит |
50 |
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
од 51до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
од 61до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
од 81до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно следење на наставата (предавања и вежби односно реализирани активности под точка 15 и 16) |
20. Начин на полагање на испитот |
Проверката на знаењата на студентите се врши континуирано преку тестови, домашни задачи, проектни задачи и семинарски работи. Задолжителна презентација на семинарските трудови. Остварените резултати се изразуваат во поени. Конечната проверката на стекнатите знаења се врши преку писмен односно усмен испит. |
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
23. Литература |
23.1. Задолжителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
Горан Рафајловски |
Електрични Мотори (динамика и управување) |
Универзитет Кирил и Методиј Скопје УКИМ |
2012 |
2 |
Goran Rafajlovski, Mihail Digalovski |
DC Motors Dynamics and Control |
Scholar’s Press, Saarbrücken, Germany |
2015 |
3 |
Goran Rafajlovski |
Induction motors Dynamics and vector control |
Scholar’s Press, Saarbrücken, Germany |
2016 |
23.2. Дополнителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
T. Kenjo |
Electric Motors and their control |
Oxford University press |
1999 |
2 |
Bose B.K |
Power Electronic and Drives |
Prentice Hall, Englewood Cliffs, N.J |
2018 |