|
1. Наслов на наставниот предмет |
FACTS уреди во ЕЕС | |||||||
|
2. Код |
3ФЕИТ09З001 | |||||||
|
3. Студиска програма |
ЕЕС | |||||||
|
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
|
5. Степен |
Прв циклус студии | |||||||
|
6. Академска година/семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 | |||||
|
8. Наставник |
Д-р Гога Цветковски, Д-р Мирко Тодоровски | |||||||
|
9. Предуслов за запишување на предметот |
||||||||
|
10. Цели на предметната програма (компетенции): Совладување на моделите на уредите со енергетска електроника во ЕЕС и начините на нивна примена за управување со тековите на активна и реактивна моќност, подобрување на стабилноста и за регулација на напони во ЕЕС. Способност за решавање на сложени практични проблеми од примената на уреди со енергетска електроника во ЕЕС со користење на различни симулациони пакети. |
||||||||
|
11. Содржина на програмата: Вовед во концептите на енергетската електроника. Принцип на работа и моделирање на енергетските конвертори. Поврзување на уредите со енергетска електроника во ЕЕС. Типови на FACTS уреди и нивна примена за подобрување на работата на ЕЕС. Регулација на тековите на активни и реактивни моќности. Регулација на напони. Подобрување на приликите при статичка и динамичка стабилност. Оптимална поставеност, димензионирање и потешкотии во управувањето. Примена на софтерски пакети за анализа на ЕЕС со вградени FACTS уреди. |
||||||||
|
12. Методи на учење: Предавања и вежби со презентации и симулации, интерактивност на часовите, домашни задачи и изработка на проектни задачи. |
||||||||
|
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 2 + 0 + 0 | |||||||
|
14. Распределба на расположивото време |
180 | |||||||
|
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
|
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
|
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
|
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
|
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
|
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
|
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
|
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
|
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
|
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
|
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
|
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
|
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
|
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
|
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
|
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на предавањата и вежбите. | |||||||
|
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски | |||||||
|
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. | |||||||
|
22. Литература |
||||||||
|
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
|
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
|
1 |
М. Тодоровски | FACTS уреди во ЕЕС (интерна скрипта) | ФЕИТ, Скопје | 2010 | ||||
|
2 |
A. Pina Martins, V. Katić, M. Todorovski, N. Demirović | Advanced power electronics application in power systems | FTN, Novi Sad | 2010 | ||||
|
3 |
E. Acha, C. R. Fuerte-Esquivel, H. Ambriz-Perez, C. Angeles-Camacho | FACST Modelling and Simulation in Power Networks | John Wiley & Sons | 2004 | ||||

