| 1. | Наслов на наставниот предмет | Мерна неодреденост и калибрација | ||||||||
| 2. | Код | 4ФЕИТ03006 | ||||||||
| 3. | Студиска програма | 15-ММК | ||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма (единица – институт, катедра, оддел) | Факултет за електротехника и информациски технологии | ||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус | ||||||||
| 6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС-кредити | 6.0 | |||||
| 8. | Наставник | Д-р Владимир Димчев | ||||||||
| 9. | Предуслови за запишување на предметот | |||||||||
| 10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Со успешно положување на овој предмет, кандидатот се запознава со „Прирачникот за изразување мерна неодреденост“ и „Изразување на мерна неодреденост при калибрација“. Стекнува практични знаења за пресметување мерна неодреденост при калибрација на еталони и различни инструменти. |
|||||||||
| 11. |
Содржина на предметната програма: Запознавање со теоријата на мерна неодреденост според „Прирачникот за изразување на мерната неодреденост“ (GUM, 1995, ISO – Geneva) и „Изразување на мерната неодреденост при калибрација“ (ЕА-4/02, 1999). Објаснување на користените поими и дефиниции. Дефинирање на мерната неодреденост од тип А, Гаусова, Студентова и други дистрибуции на мерните резултати. Дефинирање на мерна неодреденост од тип Б и геометриски дистрибуции. Буџет на мерна неодреденост. Примери за примена на мерна неодреденост при калибрација на универзални инструменти, мерни отпорници и мерења на други физички величини. Објаснување како правилно се толкуваат спецификациите за грешки дадени од производителите на мерна инструментација. Евалуација на мерните резултати со Монте Карло методот. Примарни и секундарни еталони за напон, струја и отпорност. Калибрациска опрема, калибрација на дигитален мултиметар и осцилоскоп, автоматска калибрација. Спецификација на работни услови. |
|||||||||
| 12. | Методи на учење: Предавања, проектни задачи и самостојни вежби | |||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 3+3 | ||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 180 | ||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања- теоретска настава. | 45 | ||||||
| 15.2. | Вежби (лабораториски, аудиториумски), семинари, тимска работа. | 45 | ||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1. | Проектни задачи | 30 | ||||||
| 16.2. | Самостојни задачи | 30 | ||||||||
| 16.3. | Домашно учење – задачи | 30 | ||||||||
| 17. | Начин на оценување | |||||||||
| 17.1. | Тестови | 30 | ||||||||
| 17.2. | Индивидуална работа/проект ( презентација: писмена и усна) | 50 | ||||||||
| 17.3. | Активност и учество | 20 | ||||||||
| 18. | Kритериуми за оценување (бодови/ оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | |||||||
| 51 х до 60 бода | 6 (шест) (E) | |||||||||
| 61 х до 70 бода | 7 (седум) (D) | |||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | |||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | |||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | |||||||||
| 19. | Услов за потпис и за полагање завршен испит | |||||||||
| 20. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | ||||||||
| 21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | ||||||||
| 22. | Литература | |||||||||
| 22.1. | Задолжителна литература | |||||||||
| Реден број | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||
| 1. | BIMP – JCGM 100:2008 | Evaluation of measurement data – Guide to the Expression of Uncertainty in Measurement | JCGM – Joint Committee for Guides in Metrology | 2008 | ||||||
| 2. | European cooperation for Accreditation | EA-4/02 – Expression of the Uncertainty of Measurement in Calibration | European Accreditation | 2013 | ||||||
| 3. | C. F. Dietrich | Uncertainty, Calibration and Probability | Adam Hilger, 2 edition | 1991 | ||||||

