Надземни и кабелски водови

Објавено: октомври 12, 2018

1.    Наслов на наставниот предмет

Надземни и кабелски водови

2.    Код

3ФЕИТ09З015

3.    Студиска програма

ЕЕС

4.    Организатор на студиската програма

Факултет за електротехника и информациски технологии

5.    Степен

Прв циклус студии

6.    Академска година/семестар

III/5

7.    Број на ЕКТС

6.00

8.    Наставник

Д-р Јорданчо Ангелов

9.    Предуслов за запишување на предметот

10.    Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување знаења и познавања од областа избор, димензионирање и проектирање на надземните и кабелс­ките елктроенегретски водови. Се изучуваат конструкцијата, изведбата и основите за проектирање на надзем­ни водови како и избор, димензионирање и проверка на оптовареност на кабелските водови.

11.    Содржина на програмата: Вовед. Област на изучување. Основни поими. Еле­мен­ти на надземните водови (НВ): (спроводници и јажиња, изола­тори, столбови, заземјување), нивна намена и карактеристики. Меха­ничка пресметка: влијание на кли­матс­ките фактори, темпера­тура, ветер, зимски додатни товари. Синџирница и парабола. про­вес, напрегање, сили. Равенка на состојбата и нејзино решавање. Критичен распон, критична температура, граничен распон, идеален распон. Основни димензии на столбовите: сигурносни растојанија, височини и оддалечености, премини и приближувања, заштитна зона. Заземјување на столбовите, типски заземјувачи. Атмосферски пренапони и заштита од нив. Проектирање и градба на надземните водови – општи принципи, избор на траса, дозволени распони, предзате­гање, монтажни табели, шаблони. Компјутерски поддржано проектирање. Енергетски кабли: конструкција: улога, поделба, означување, загре­вање и ладење на каблите. Избор на тип и пресек – критериуми. Поло­жу­вање, спојување, завршување. Експлоатација. Нови

12.    Методи на учење: Предавања и вежби со презентации и симулации, интерактивност на часовите, домашни задачи и изработка на проектни задачи.

13.    Вкупен расположив фонд на часови

3 + 2 + 0 + 0

14.    Распределба на расположивото време

180

15.    Форми на наставните активности

15.1. Предавања – теоретска настава

45

15.2. Вежби, семинари, тимска работа

30

16.    Други форми на активност

16.1. Проектни задачи

30

16.2. Самостојни задачи

30

16.3. Домашно учење

45

17.    Начини на оценување

17.1. Тестови

20

17.2. Семинарска работа/проект

20

17.3. Активност и учење

10

17.4. Завршен испит

50

18.    Критериуми за оценување

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бодови

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бодови

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бодови

10 (десет) (A)

19.    Услов за потпис и полагање на завршен испит

Редовно посетување на предавањата и вежбите.

20.  Начин на полагање на испитот

Писмен испит: два парцијални испита (по 120 min) или завршен писмен испит (120 min).
Студентот треба да ги изработи предвидените домашни и проектни задачи и истите да ги предаде според објавената динамика на веб страницата за предметот.
Усмен испит: за студентите кои ги положиле парцијалните испити или го положиле завршниот писмен испит и ги изработиле предвидените домашни и проектни задачи, може да се спроведе завршен устен испит (времетраење 60 минути).
Завршната оценка се определува поените добиени од испитите, домашните и проектните задачи според соодветните тежински коефициенти.
За време на испитот е дозволено користење литературата по предметот во печатена форма. Употреба на калкулатор е дозволена, но не е дозволено користење на мобилни телефони, таблети или слични електронски уреди.

21.   Јазик на кој се изведува наставата

Македонски и Англиски

22.    Метод на следење на квалитетот на наставата

Интерна евалуација и анкети.

23.    Литература

23.1. Задолжителна литература

Бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

1

Ристо Ачковски Надземни и кабелски водови ЕТФ-Скопје 1995

2

Ристо Ачковски Збирка задачи по надземни и кабелски водови ФЕИТ-Скопје 2015

3

Ристо Ачковски Компјутерска програма и упатство за проекти­рање на надземни водови ЕТФ-Скопје 2005