| 1. Наслов на наставниот предмет | Сензори, кондиционери и уреди за аквизиција | |||||||
| 2. Код | 4ФЕИТ05З032 | |||||||
| 3. Студиска програма | КХИЕ | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година / семестар | IV/7 | 7. Број на ЕКТС | 6 | |||||
| 8. Наставник | Д-р Јосиф Ќосев | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | Положен: Електроника 1 | |||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции). Познава гама на сензори од практиката. Проценува перформанси и врши избор на кондиционер според каталошки податоци. Умее да проектира едноставни кондиционери и интелигентни сензори. Разбира значење на стандарди. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: Вовед во сензорски базирани електронски системи, карактеристики, микроелектронски сензори; отпорнички базирани сензори и кондиционери, капацитивно и индуктивно базирани сензори и кондиционери; пречки, шумови и заштита; активни сензори; специјални засилувачи и засилувачи со високи перформанси; дигитални и интелигентни сензори; полупроводнички сензори; А/Д конвертори со високи перформанси; сензорски системи и уреди за аквизиција, стандарди, пример на аквизиција со ПЛК. | ||||||||
| 12.Методи на учење Предавања со решени примери, лабораториски вежби, проектна задача, консултации и форуми | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 3 + 0 + 2 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 45 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 30 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 30 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 45 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 15 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 15 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 10 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 60 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Успешно завршени лабораториски вежби/проект | |||||||
| 20. Начин на полагање на испитот | Писмен испит и проект со усмена одбрана | |||||||
| 21. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
| 22. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и студентски анкети | |||||||
| 23. Литература | ||||||||
| 23.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Ramon Palas Areny | Sensors and Signal Conditioning | John Wiley and Sons | 2001 | ||||
| 2 | Jacob Fraden | Handbook of Modern Sensors | Springer | 2004 | ||||
| 23.2. Дополнителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Walt Kester | Practical Design Techniques for Sensor Signal Conditioning | Analog Devices | 1999 | ||||
| 2 | Randy Frank | Understanding Smart Sensors | Arctech | 2000 | ||||

