1. Наслов на наставниот предмет | Сигнали и системи | |||||||
2. Код | 4ФЕИТ05З033 | |||||||
3. Студиска програма | ЕЕПМ,ЕАОИЕ,ЕЕС,КТИ,КСИАР,КХИЕ,ТКИИ | |||||||
4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година / семестар | II/3 | 7. Број на ЕКТС | 6 | |||||
8. Наставник | Д-р Марија Марковска Димитровска, Д-р Димитар Ташковски | |||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Математика 1 | |||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции). Курсот има за цел да ги запознае студентите со основните концепти и математички алатки за процесирање на сигнали и анализа на системи. По звршување на курсот студентот е оспособен – да стекне претстава за основните концепти поврзани со процесирање на сигналите како што се: конволуција, фреквенциски спектар, фреквенциска карактеристика, филтрирање, преносна функција. – да анализира модели на LTI системи во временски и фреквенциски домен – да користи и одбира соодветни алатки за решавање на конкретни модели |
||||||||
11. Содржина на програмата: Сигнали. Основи операции врз сигналите. Системи. Особини, со посебен осврт на линеарни временски непроменливи системи. Основни елементи за реализација на LTI системи. Процесирање во оригинален домен. Конволуциска сума и конлолуциски интеграл. Процесирање на периодични сигнали: Фуриеов ред. Процесирање на апериодични сигнали. Фуриеова трансформација. Kарактеризирање на LTI системите во временски и фреквенциски домен (фреквенциски спектар, фреквенциска карактеристика, поим за филтрирање, дијаграми на Bode). Анализа на LTI системи со Лапласова трансформација и со Z трансформација. | ||||||||
12.Методи на учење Комбиниран начин на учење: предавања, подржани со презентации и визуелизација на концептите, активно учество на студентите преку тестови и задачи за решавање на час, домашни задачи, аудиториски вежби; сето тоа реализирано во електронско опкружување | ||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови | 3 + 2 + 0 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 45 | ||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 0 | ||||||
16.2. Самостојни задачи | 30 | |||||||
16.3. Домашно учење | 75 | |||||||
17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 10 | ||||||
17.2. Семинарска работа/проект | 0 | |||||||
17.3. Активност и учење | 10 | |||||||
17.4. Завршен испит | 80 | |||||||
18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
од 51до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
од 61до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
од 81до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
од 91до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Редовно посетување на наставата и аудиториските вежби. | |||||||
20. Начин на полагање на испитот | Во текот на семестарот се предвидени два парцијални писмени испити (на половина и на крај од семестарот, во времетраење од 120 минути), тестови кои се спроведуваат во текот на часовите и домашни работи. Услов за положување на предметот преку парцијални испити е минимум 50% од вкупниот број на поени од сите активности и дополнително минимум 50% од вкупниот број на поени од парцијалните испити. Во предвидените испитни сесии се полага писмен испит (времетраење 120 минути). Услов за положување на предметот преку писмен испит е минимум 50% од вкупниот број на поени од сите активности (испит, тестови и домашни работи) и дополнително минимум 50% од вкупниот број на поени од испитот. За време на испитот не е дозволено користење книги, скрипти, или белешки од кој било вид, како и мобилен телефон, таблет или кој било друг електронски уред. |
|||||||
21. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
22. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети | |||||||
23. Литература | ||||||||
23.1. Задолжителна литература | ||||||||
Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
1 | A. Oppenheim, A. Willsky, S. H. Nawab | Signals and Systems | Prentice-Hall | 1997 | ||||
2 | S.Haykin, B. Van Veen | Signals and Systems | John Wiley and Sons | 2002 |