1. | Наслов на наставниот предмет | Веројатност и статистика | |||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ08001 | |||||||||||
3. | Студиска програма | 13-ПМА | |||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | |||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | ||||||||
8. | Наставник | Д-р Катерина Хаџи-Велкова Санева | |||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | ||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Оспособување за писмено комуницирање, разрешување на проблеми, способност за анализа и синтеза, решавање проблеми, критички способност и способност за учење од областа на веројатност и статистика. |
||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Веројатност. Случајни настани. Условна веројатност. Независност на настани. Баесова теорема. Случајни променливи. Бројни карактеристики на случајни променливи. Случајни вектори. Заеднички функции на распределба. Коваријанса и корелација. Функции од случајни променливи. Генерирачки функции. Гранични теореми. Основни поими од случајни процеси. Карактеризација и класификација на случајните процеси. Вовед во статистика. Случаен примерок. Дескриптивни статистики. Графичко претставување на податоци. Теорија на оценување. Методи на точкасто оценување: метод на моменти, метод на максимална подобност, Баесово оценување. Интервали на доверба. Теорија на одлучување. Тестирање на хипотези. Користење на софтвер за статистичка обработка на податоци. |
||||||||||||
12. | Методи на учење:
Набљудување и експеримент, споредување, анализа и синтеза, воопштување, систематизација и апстракција. |
||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | |||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | |||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | |||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | |||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||
17. | Начин на оценување | ||||||||||||
17.1 | Тестови | 0 бодови | |||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 20 бодови | |||||||||||
17.3. | Активност и учење | 1 0 бодови | |||||||||||
17.4. | Завршен испит | 70 бодови | |||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | нема | |||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | Усен и писмен | |||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | |||||||||||
23. | Литература | ||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | Ј. P. Marques de Sa | Applied statistics using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R | Springer | 2007 | |||||||||
2. | Анета Бучковска, Катерина Хаџи Велкова Санева, Сања Атанасова | Вовед во веројатност за инженери | ФЕИТ | 2017 | |||||||||
23.2. | Дополнителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | G.Jay Kerns | Introduction to Probability and Statistics Using R | Cran.r-project.org ISBN: 978-0-557-24979-4 | 2011 | |||||||||
2. | Venkatarama Krishnan | Probability and Random Processes | Wiley | 2006 |