Ветрогенераторски системи и технологии

Последна измена: јули 26, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Ветрогенераторски системи и технологии
2. Код 4ФЕИТ02002
3. Студиска програма 1-ОИЕ
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1 7.   Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Влатко Стоилков
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Со успешно положување на овој предмет, кандидатот ќе се стекне со знаења за развојот и современите трендови на експлоатацијата на енергијата на ветрот во ветрогенераторските системи, како и применетите технологии за оптимално искористување на енергијата на ветрот. Студентите ќе се стекнат со компетенции за анализа на ветрогенераторските системи и примената на современи технологии во областа на искористувањето на енергијата на ветрот.

11. Содржина на програмата:

Ветрот како обновлив и неисцрпен извор на енергија. Енергија и моќност на ветрот. Ветерни турбини во хоризонтална и вертикална изведба. Видови електрични машини за ВГС. Активна, пасивна и комбинирана регулација на моќноста во ВГС. Аеродинамика на ветерните турбини. Компаративна анализа на ветрогенераторските и конвенционалните извори на енергија од аспект на влијанијата врз животната средина. Позитивни и негативна аспекти на искористувањето на енергијата на ветрот. Елементи на ветрогенераторските системи (ВГС). Современи технологии во ветрогенераторските системи. Ветрогенераторски полиња. Копнени и вонкопнени ветрогенераторски системи. Хибридни системи со вклучени ветрогенератори..

12. Методи на учење:

Настава поддржанa со презентации, интерактивни предавања, изработка на проекти и анализа на практични случаи, самостојна изработка на домашни задачи.

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 20 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 50 бодови
17.3. Активност и учење 30 бодови
17.4. Завршен испит  бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит 60% од предвидените предиспитни активности
20. Начин на полагање на испитот
21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација на крајот од семестарот
23. Литература
23.1.      Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Adel Abdelbaset et al. Wind Driven Doubly Fed Induction Generator Springer International Publishing 2018