| 1. Наслов на наставниот предмет | Вградливи микрокомпјутерски системи | |||||||
| 2. Код | 4ФЕИТ05З007 | |||||||
| 3. Студиска програма | КХИЕ | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година / семестар | IV/7 | 7. Број на ЕКТС | 6 | |||||
| 8. Наставник | Д-р Јосиф Ќосев | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | Ислушани: Компјутерски архитектури | |||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции). Ги разбира процесите при проектирање на вградлив систем и ги разбира проблемите поврзани со работа во реално време. Познава современ микроконтролер за аплицирање во практиката. Владее со алати (CAD) за проектирање хардвер и софтвер за вградливи системи. Познава средства за реалновременска проценка и проектирање. Умее да проектира едноставни до малку сложени системи. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: Вовед – дефиниција на вградлив систем, примери, општ тек на дизајн на вградлив систем; вградливи системи базирани на ARM CORTEX-M архитектурата – јадро, интерни компоненти (меморија, такт единица), периферии (дигитален В/И, контролер за прекини, тајмер, ИШМ, А/Д и Д/А, асинхрона и синхрона сериска комуникација, други периферии); хардверско-софтверски прашања; прекини и програмирање, реалновременски проблеми; оперативни системи за реално време, пример на RTOS, алати за развој, дебагирање и тестирање | ||||||||
| 12.Методи на учење Предавања, аудиториски вежби, лабораториски вежби, проектни задачи | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 3 + 1 + 1 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 45 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 15 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 15 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 75 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 15 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 20 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 5 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 60 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Изработени лабораториски вежби/ проектна задача | |||||||
| 20. Начин на полагање на испитот | Писмен испит и усмена одбрана на проект | |||||||
| 21. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
| 22. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети | |||||||
| 23. Литература | ||||||||
| 23.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Arnold S. Berger | Embedded Systems Design | CMP Books | 2001 | ||||
| 2 | Trevor Martin | The Insider’s Guide to Cortex M3 Microcontrollers | Hitex (UK) Ltd. | 2009 | ||||
| 23.2. Дополнителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | David Simon | An Embedded Software Primer | Pearson Education | 2005 | ||||
| 2 | Trevor Martin | The Designer’s Guide to the Cortex-M Processor Family | Elsevier | 2013 | ||||
| 3 | Marylin Wolf | Computers as Components | Elsevier | 2012 | ||||
 
			
