1. Наслов на наставниот предмет |
Комуникациски вештини | |||||||
2. Код |
3ФЕИТ04Л010 | |||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ, ЕЕС, ЕЕУМ, КСИАР, КТИ, КХИЕ, ТКИИ | |||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен |
Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
3.00 | |||||
8. Наставник |
Д-р Невенка Китева Роглева | |||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
||||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување знаења и вештини за успешна деловна и стручна комуникација при работа и активности во областа на електротехниката и креирање техничка документацијa. Стекнување на вештини за тимска работа на проекти, организирање, водење и реализирање на состаноци. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Ефективни комуникациски вештини во инженерската пракса.Права и одговорности во комуникацијата. Модел и процес на комуникација. Механизми на процесот на комуникација. Бариери за добра комуникација Комуникација за академски цели. Пребарување, истражување, дефинирање на цели. Веродостојност на информација. Невербалната комуникација и говор на телото Слушање и говорење. Пренесување на информација, емоции, вредности. Пасивно и активно слушање. Парафразирање и аргументирање. Типови на состаноци според целта, составот на учесниците, според начинот на одржување. Дневен ред и подготовка на состаноци. Брифинзи. Формална и неформална комуникација во проектите. Индивидуалната / тимска работа на проектни задачи. Комуникација во тимови. Мотивација и охрабрување на учесниците во тимот. Стратегии за разрешување на проблеми, компромис или win win стратегија. Интерперсонална и техничка комуникација. Презентација на проект и научен труд. Комуникација за ефективно лидерство. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, вежби и практична демонстрација на комуникациските и презентациските вештини од инженерски аспект. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 1 + 0 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време |
90 | |||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
15 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
10 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
20 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
|
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
80 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
20 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
100 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 109 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 110 до 129 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 130 до 149 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 150 до 169 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 170 до 184 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 185 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирање на активности од 15.1-16.3 | |||||||
20. Начин на полагање на испитот |
Домашни задачи, пишување на есеј, подготовка на презентација и презентирање, активности за време на часови. Писмен испит на крај од семестар во времетраење од 1 час | |||||||
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски | |||||||
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети и прашалници | |||||||
23. Литература |
||||||||
23.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
CLIFFORD A. WHITCOMB, LESLIE E. WHITCOMB | EFFECTIVE INTERPERSONAL AND TEAM COMMUNICATION SKILLS FOR ENGINEERS | JohnWiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey | 2013 | ||||
2 |
Raymond Greenlaw, Raymond Greenlaw | Technical Writing, Presentational Skills, and Online Communication: Professional Tools and Insights | IGI Global | 2012 | ||||
23.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Ralph L. Kliem | Effective Communications for Project Management | Auerbach Publications Taylor & Francis Group | 2008 |