| 1. Наслов на наставниот предмет | Практикум по инженерски алатки | 
| 2. Код | 4ФЕИТ11Л001 | 
| 3. Студиска програма | ТКИИ,КСИАР,КТИ,КХИЕ | 
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | 
| 5. Степен | Прв циклус студии | 
| 6. Академска година / семестар | I/2 | 7. Број на ЕКТС | 3 | 
| 8. Наставник | Д-р Марија Марковска Димитровска, Д-р Марија Календар, Д-р Маре Србиновска, Д-р Томислав Шуминоски | 
| 9. Предуслов за запишување на предметот 
 |  | 
| 10. Цели на предметната програма (компетенции). Целта на предметот е да ги воведе студентите во приодот и начинот на инженерско решавање на проблемите, да ги покаже чекорите при решавањето: анализа на проблемот, идејно решение, избор на технологија (хардверска и софтверска платформа), симулација на решението, имплементација, тестирање и анализа на резултатите. При тоа основниот фокус е кон разбирањето на претходното, без оглед на употребените технологии. Предметот е практикум кој илустрира процес на размислување и работа и во кој студентите не се насочени кон изучување на конкретна област или технологија. | 
| 11. Содржина на програмата: Дефиниција на Проблем број 1 и дизајн на решение. Основна синтакса на Python и симулација на решението на проблемот. Вовед во хардверска платформа Ардуино. Софтверско решение во Python. Визуелизација на резултатите. Проблем број 2 и дизајн на решение. Основна синтакса на Matlab и симулација на решението на проблемот. Вовед во хардверски додатоци за Ардуино. Софтверско решение во алатка компатибилна со Matlab. Визуелизација на резултатите. | 
| 12.Методи на учење Комбиниран начин на учење: предавања, подржани со презентации и визуелизација на концептите, активно учество на студентите преку лабораториски вежби; електронски достапни материјали, изработка на проектни задачи. | 
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 1 + 0 + 2 + 0 | 
| 14. Распределба на расположивото време | 90 | 
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 15 | 
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | 
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 15 | 
| 16.2. Самостојни задачи | 0 | 
| 16.3. Домашно учење | 30 | 
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 0 | 
| 17.2. Семинарска работа/проект | 50 | 
| 17.3. Активност и учење | 50 | 
| 17.4. Завршен испит | 0 | 
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | 
| од 51до 60 бодови | 6 (шест) (E) | 
| од 61до 70 бодови | 7 (седум) (D) | 
| од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | 
| од 81до 90 бодови | 9 (девет) (B) | 
| од 91до 100 бодови | 10 (десет) (A) | 
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Следење на предавањата и успешно завршени лабораториски вежби. | 
| 20. Начин на полагање на испитот | Активност на лабораториски вежби и презентација на проектна задача. | 
| 21. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | 
| 22. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети. | 
| 23. Литература | 
| 23.1. Задолжителна литература | 
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | 
| 1 | H. Scott Fogler and Steven E. LeBlanc | Strategies for creative problem solving | Pearson Education, Inc. | 2008 | 
| 2 | Pratik Desai | Python Programming For Arduino | Packt Publishing Ltd. | 2015 | 
| 3 | William Bober | MATLAB Essentials, A First Course for Engineers and Scientists | CRC Press | 2018 |