1. | Наслов на наставниот предмет | Стандарди и регулатива за радиофреквенциски спектар | ||||||||||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ10024 | ||||||||||||||||||
3. | Студиска програма | 11-ИБС, 12-КИТ, 17-РЕЕКС | ||||||||||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | ||||||||||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | ||||||||||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | |||||||||||||||
8. | Наставник | Д-р Владимир Атанасовски | ||||||||||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | |||||||||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Запознавање со структурата и работата релевантните стандардизациски и регулаторни тела во доменот на радиофреквенциски спектар. Разбирање на напредни техники за управување со радиофреквенциски спектар. |
|||||||||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Регулатива во домен на радиофреквенциски спектар. Стратегии за алокација на спектар. Релевантни препораки и стандарди. Разлики на глобално ниво. Стандардизациски и регулаторни тела за радиофреквенциски спектар на глобално и локално ниво (ITU, ETSI, ISO, форуми). Значење на стандардизацијата. Релевантни документи и нивен домен на влијание (обврзувачки/необврзувачки). Организираност на работа. Флексибилно управување со спектар. Можности за реискористување на спектар. Релевантни сценарија и нови бизнис модели при флексибилно управување со спектар. Анализа на моментално актуелни стандарди во областа. ITU регулатива за мониторинг на спектар. Препораки и стандарди. Трендови во мониторинг на спектар. Стандардизирана мерна методологија за мерење на карактеристиките на безжичните сигнали (амплитуда, фреквенција, фаза, отстапување). Стандардизирана опрема за мерење и набљудување на радиофреквенциски спектар. Потреба од едукација во област на стандардизација и регулатива за радиофреквенциски спектар. |
|||||||||||||||||||
12. | Методи на учење:
Предавања, самостојна работа на проектни задачи и изработка на семинарски работи |
|||||||||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | ||||||||||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | ||||||||||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | ||||||||||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | ||||||||||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | ||||||||||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | ||||||||||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | ||||||||||||||||||
17. | Начин на оценување | |||||||||||||||||||
17.1 | Тестови | 10 бодови | ||||||||||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | ||||||||||||||||||
17.3. | Активност и учење | 10 бодови | ||||||||||||||||||
17.4. | Завршен испит | 30 бодови | ||||||||||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | |||||||||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | |||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | |||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | |||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | |||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | |||||||||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | Редовно посетување на наставата/консултации | ||||||||||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот |
Писмен испит во времетраење од макс 120 минути во соодветна испитна сесија и презентација на изработена семинарска работа. За време на испитот не е дозволено користење книги, скрипти, ракописи или белешки од кој било вид, дозволен е само калкулатор |
||||||||||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | ||||||||||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | ||||||||||||||||||
23. | Литература | |||||||||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | |||||||||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||||||||||
1. | Martin Cave | Essentials of Modern Spectrum Management (The Cambridge Wireless Essentials Series) | Cambridge University Press | 2022 | ||||||||||||||||
2. | John D. Matyjas | Spectrum Sharing in Wireless Networks | CRC Press | 2020 |