1. | Наслов на наставниот предмет | Електромагнетни влијанија | ||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ06002 | ||||||||||
3. | Студиска програма | 14-ЕСОР | ||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | ||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | ||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | |||||||
8. | Наставник | Д-р Благоја Марковски | ||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | |||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Препознавање и разбирање на влијанието на електромагнетните полиња врз околината. Анализа на електромагнетни појави и оптимална примена на мерки за заштита. |
|||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Краток осврт кон електромагнетната теорија. Извори на електромагнетни полиња и нивна припадност во електромагнетниот спектар, со посебен осврт кон електроенергетски водови и инсталации, радио предаватели, атмосферски празнења како извори на електромагнетно влијание од особен интерес. Механизми на интеракција на електромагнетните полиња со околните системи и животната средина (проводна, капацитивна и индуктивна спрега, електромагнетна индукција, влијание со зрачење). Ефекти од изложување на опрема (повишени потенцијали, интерференција, корозија) и луѓе (напони на допир и чекор, контактни струи, индуцирани струи, загревање на ткиво) на електромагнетни влијанија. Компјутерски алатки за моделирање на електромагнетни појави. Мерки за заштита и намалување на ефектите од електромагнетните влијанија. Примена на стекнатите знаења во процена на безбедност и заштита на луѓе и опрема од електромагнетни влијанија во практични ситуации и подготовка на технички извештај. |
|||||||||||
12. | Методи на учење:
Предавања со презентации; интерактивни предавања; тимска и самостојна работа; студија на случај; самостојна изработка и одбрана на проектна задача во форма на семинарска работа или истражувачки труд; интерактивни дискусии |
|||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | ||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | ||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | ||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | ||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | ||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | ||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | ||||||||||
17. | Начин на оценување | |||||||||||
17.1 | Тестови | 30 бодови | ||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | ||||||||||
17.3. | Активност и учење | 20 бодови | ||||||||||
17.4. | Завршен испит | 0 бодови | ||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | |||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | |||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | |||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | |||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | |||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | |||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | Изработка на проектна задача | ||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | Одбрана на проектна задача | ||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | ||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | ||||||||||
23. | Литература | |||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | |||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||
1. | L. Felsen | Transient Electromagnetic Fields | Spinger, N.Y. | 1976 | ||||||||
2. | F.M. Tesche, M.V. Ianoz, T. Karlsson | EMC analysis and computational models | Wiley, N.Y. | 1997 | ||||||||
3. | C. Paul | Introduction to electromagnetic compatibility | Wiley, N.Y. | 2004 | ||||||||
23.2. | Дополнителна литература | |||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||
1. | Стандарди кои се релевантни за потесната област на истражување |