Енергетска политика и безбедност

Последна измена: јули 13, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Енергетска политика и безбедност
2. Код 4ФЕИТ09004
3. Студиска програма 17-РЕЕКС
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1   7.    Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Горан Рафајловски
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Со успешно завршување на овој предмет, кандидатот ќе се запознае со глобалните текови на светската и европската политика по однос на енергијата и безбедноста. Ќе се оспособи за самостојно анализирање и оценка на енергетско безбедностите состојби и влијанија во регионот и пошироко.

11. Содржина на програмата:

Енергетски конфликти кои се латентни. Енергетската политика во Европа. Стабилноста на енергетските ресурси, демократски развој. Улогата на Меѓународната агенција за обновливи извори на енергија (International renewable energy agency) или ИРЕНА формирана од преставници на Влади од преку 100 држави меѓу кои и Р.Македонија во глобалната енергетска политика. ИРЕНА како надополнување или пак противтежа на Интернационалната Агенција за Енергетика (IEA) и Интернационална Агенција за Атомска Енергија (IAEA). Енергетска Сигурност на ЕУ и улогата на Балканот. Балканот како поле на енергетско-политичко влијание меѓу Русија од една страна и САД и ЕУ од друга. ЕУ и земјите од Југоисточна Европа: Мултилателарни договори во новата заедница на демократски држави – Договор за создавање на Енергетска Заедница  на земјите од ЈИЕ (Treaty Establishing the Energy Community). Стратегија на ЕУ и САД за енергетска независност и улогата на Кавкаскиот Регион и Турција Хармонизирање на енергетската регулатива, јакнење на доверба и регионална оработка на полето на електрична енергија и гас и идното интегрирање во заедничкиот пазар на ЕУ.

12. Методи на учење:

Предавања и вежби со презентации и симулации, интерактивност на часовите, домашни задачи и изработка на проектни задачи.

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3+3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 30 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 50 бодови
17.3. Активност и учење 20 бодови
17.4. Завршен испит 0 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит нема
20. Начин на полагање на испитот Пезентација на семинарската задача и усмена одбрана
21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација
23. Литература
23.1.       Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Al Gore Earth in Balance Ecology and Human spirit Houghton Miftlin Co Boston 2002
2. Goran Rafajlovski Energy policy of the EU the role of western balkan Proceedings of the International Conference on Information Technologies 2014
23.2.       Дополнителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1.  E.s Casedy, P.S. Grossman  Introduction to Energy       Cambridge University Press  1998
2.  Daniel Yergin     Energy Security and the remaking of the modern world                                                                                                Penquin press  2022