1. | Наслов на наставниот предмет | Енергетски ефикасни електрични машини и трансформатори | ||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ02008 | ||||||||||
3. | Студиска програма | 1-ОИЕ, 2-ЕМА,14-ЕСОР | ||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | ||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | ||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | |||||||
8. | Наставник | Д-р Крсте Најденкоски | ||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | |||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Со успешно положување на овој предмет, кандидатот ќе се стекне со компетенции да анализира и избира, како и да проектира енергетски ефикасни електрични машини и трансформатори. |
|||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Вовед во енергетска ефикасност од аспект на електричните машини и трансформатори. Класи на енергетска ефикасност за електрични машини и трансформатори. Нови тенденции во развојот и предизвици. Материјали и технологија за производство. Методологија за намалување на потрошувачката на енергија во електроенергетските уреди. Избор и примена на методи за проценка на загубите. Режими на работа на електричните мотори од аспект на енергетската ефикасност. видови загуби. Можности и стратегии за заштеда на енергијата во погони со електрични машини. Системи за управување на електричните машини за зголемување на нивната ефикасност. Влијание на режимите на работа врз енергетската ефикасност на трансформаторите. Примена на нови технологии во производство на трансформатори за намалување на загубите и зголемување на нивната ефикасност. Постапка при избор на трансформатори. |
|||||||||||
12. | Методи на учење:
Предавања, проектни задачи, самостојни задачи, домашно учење. |
|||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | ||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | ||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | ||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | ||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | ||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | ||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | ||||||||||
17. | Начин на оценување | |||||||||||
17.1 | Тестови | 0 бодови | ||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | ||||||||||
17.3. | Активност и учење | 0 бодови | ||||||||||
17.4. | Завршен испит | 50 бодови | ||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | |||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | |||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | |||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | |||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | |||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | |||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | 60% успех од сите предиспитни активности | ||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | Изработка на проектни задачи и завршен испит. | ||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | ||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | ||||||||||
23. | Литература | |||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | |||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||
1. | Ali Emadi | Energy-Efficient Electric Motors | Taylor & Francis | 2004 | ||||||||
2. | B.W.Kennedy | Energy Efficient Transformers | McGraw-Hill Professional; 1 edition | 1997 | ||||||||
23.2. | Дополнителна литература | |||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||
1. | N. D. Sadanandan, A. H. Eltom | Energy Efficient Motors Reference Guide | University Press of the Pacific | 2005 | ||||||||
2. | H.E. Jordan | Energy-Efficient Electric Motors and Their Applications | Springer, USA | 1994 |