| 1. | Наслов на наставниот предмет | Хибридни енергетски системи и микромрежи | ||||||||||
| 2. | Код | 4ФЕИТ04020 | ||||||||||
| 3. | Студиска програма | 1-ОИЕ, 4-ЕЕ | ||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | Факултет за електротехника и информациски технологии | ||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | ||||||||||
| 6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | |||||||
| 8. | Наставник | Д-р Димитар Димитров | ||||||||||
| 9. | Предуслов за запишување на предметот | |||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување знаење за хибридни енергетски системи, конфигурации и димензионирање. Запознавање со концептот на микромрежите и со начините на управување со енергетските текови кај нив. | |||||||||||
| 11. | Содржина на програмата: Концепти и предности на хибридни системи. Основни карактеристики на генератори на фотоволтаичен генератор, ветрогенератор, дизел агрегат, постројки на биомаса и биогас и др.. Карактеристики на компонентите за акумулирање на енергија. Микро когенеративни постројки. Формирање и димензионирање на хибридни системи за автономно снабдување и хибридни системи врзани на мрежа. Концепт на микромрежи и ефикасно користење на енергијата. Режими на работа. Контрола, управување и подесување на хибридните системи. Техно-економска анализа. Практични имплементации и реализирани примери | |||||||||||
| 12. | Методи на учење: Интерактивни предавања, самостојни и групни проекти, домашни задачи, работилници и семинари | |||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | ||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | ||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | ||||||||
| 15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | ||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | ||||||||
| 16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | ||||||||||
| 16.3 | Домашно учење | 30 часови | ||||||||||
| 17. | Начин на оценување | |||||||||||
| 17.1 | Тестови | 20 бодови | ||||||||||
| 17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 20 бодови | ||||||||||
| 17.3. | Активност и учење | 20 бодови | ||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 40 бодови | ||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | |||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | |||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | |||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | |||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | |||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | |||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | Најмалку 60% успех од сите предиспитни активности | ||||||||||
| 20. | Начин на полагање на испитот | Тестови, семинарска работа и усмен испит | ||||||||||
| 21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | ||||||||||
| 22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | ||||||||||
| 23. | Литература | |||||||||||
| 23.1. | Задолжителна литература | |||||||||||
| Ред. број | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||
| 1. | Bent Sørensen | Renewable Energy | Elsevier Science | 2004 | ||||||||
| 2. | F. Zobaa, R. C. Bansal | Handbook of Renewable Technology | World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd | 2011 | ||||||||
| 3. | S. Chowdhury, S.P. Chowdhury and P. Crossley | Microgrids and Active Distribution Networks | The Institution of Engineering and Technology | 2009 | ||||||||
| 23.2. | Дополнителна литература | |||||||||||
| Ред. број | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||
| 1. | J. F. Manwell, et al. | HYBRID2 – A Hybrid System Simulation Model – Theory Manual | Univ. of Massachusetts | 1999 | ||||||||
| 2. | International Energy Agency | IEA PVPS Task 11 – PV Hybrids and Mini Grids | International Energy Agency | 2012 | ||||||||
 
			
