1. Наслов на наставниот предмет |
ИКТ дигитални пазари, стандарди и регулатива |
2. Код |
4ФЕИТ10Л009 |
3. Студиска програма |
ТКИИ |
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
5. Степен |
Прв циклус студии |
6. Академска година / семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6 |
8. Наставник |
Д-р Тони Јаневски, Д-р Александар Ристески, Д-р Владимир Атанасовски, Д-р Валентин Раковиќ |
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
10. Цели на предметната програма (компетенции). Цел на предметот е да се опфати областа на претприемништвото и иновациите во областа на Информациските и Комуникациските Технологии (ИКТ) со цел дигитализација во сите сфери. Така, предметот е насочен кон оспосубување на студентот за работа на ИКТ дигиталните пазари засновани на стандардите и регулативата, вклучувајќи ги технолошките, бизнис и регулаторните аспекти. |
11. Содржина на програмата: Преглед на ИКТ технологиите и дигиталните сервиси/апликации. Единствен дигитален пазар (Digital Single Market). Улогата на стандардизацијата во ИКТ (примери на стандардизација на ИКТ/телеком технологии). Организација на работа на стандардизациските тела. Регулатива и полиси за дигиталниот пазар и сервис провајдерите (пример: АЕК како телеком регулатор). Регулатива за фреквентниот спектар за мобилни и безжични телекомуникациски мрежи. Развој на ИКТ иновација за дигитален пазар. Менаџирање и финансирање на стартап компании во ИКТ индустријата. Анализа на дигитален пазар. Таргетирање соодветен дигитален пазар, бизнис евалуација на дигитален пазар. Benchmarking и споредбена бизнис анализа во ИКТ областа. Стратегија за развој на бизнис модел и бизнис план во ИКТ областа. Поим за lean и business canvas models. Моделирање преку соодветни примери. Самоевалуација на бизнис можности во ИКТ секторот. Спремност за инвестирање во ИКТ областа. Влијание на подемот на ИКТ врз трендовите во дигиталните бизниси и општеството. |
12.Методи на учење Методот на учење е базиран на теоретски предавања на студентите, дополнети со тематски аудиториски вежби, консултации со студентите, како и изработка на семинарски работи или проектни задачи. |
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
14. Распределба на расположивото време |
180 |
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
50 |
16.2. Самостојни задачи |
20 |
16.3. Домашно учење |
50 |
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
0 |
17.2. Семинарска работа/проект |
40 |
17.3. Активност и учење |
10 |
17.4. Завршен испит |
50 |
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
од 51до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
од 61до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
од 81до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Завршени сите активности по предметот, предавања, аудиторсики и лабораториски вежби. |
20. Начин на полагање на испитот |
Два колоквиуми во текот на семестарот или писмен испит во предвидените испитни сесии. Студентот опционално ќе може да изработи семинарска работа и да ја предаде до крајот на семестарот. |
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Самоевалуација. |
23. Литература |
23.1. Задолжителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
ITU and The World Bank |
Digital Regulation Handbook |
ITU and The World Bank |
2020 |