| 1. Наслов на наставниот предмет | ИКТ дигитални пазари, стандарди и регулатива | |||||||
| 2. Код | 4ФЕИТ10Л009 | |||||||
| 3. Студиска програма | ТКИИ | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година / семестар | IV/8 | 7. Број на ЕКТС | 6 | |||||
| 8. Наставник | Д-р Тони Јаневски, Д-р Александар Ристески, Д-р Владимир Атанасовски, Д-р Валентин Раковиќ | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | ||||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции). Цел на предметот е да се опфати областа на претприемништвото и иновациите во областа на Информациските и Комуникациските Технологии (ИКТ) со цел дигитализација во сите сфери. Така, предметот е насочен кон оспосубување на студентот за работа на ИКТ дигиталните пазари засновани на стандардите и регулативата, вклучувајќи ги технолошките, бизнис и регулаторните аспекти. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: Преглед на ИКТ технологиите и дигиталните сервиси/апликации. Единствен дигитален пазар (Digital Single Market). Улогата на стандардизацијата во ИКТ (примери на стандардизација на ИКТ/телеком технологии). Организација на работа на стандардизациските тела. Регулатива и полиси за дигиталниот пазар и сервис провајдерите (пример: АЕК како телеком регулатор). Регулатива за фреквентниот спектар за мобилни и безжични телекомуникациски мрежи. Развој на ИКТ иновација за дигитален пазар. Менаџирање и финансирање на стартап компании во ИКТ индустријата. Анализа на дигитален пазар. Таргетирање соодветен дигитален пазар, бизнис евалуација на дигитален пазар. Benchmarking и споредбена бизнис анализа во ИКТ областа. Стратегија за развој на бизнис модел и бизнис план во ИКТ областа. Поим за lean и business canvas models. Моделирање преку соодветни примери. Самоевалуација на бизнис можности во ИКТ секторот. Спремност за инвестирање во ИКТ областа. Влијание на подемот на ИКТ врз трендовите во дигиталните бизниси и општеството. | ||||||||
| 12.Методи на учење Методот на учење е базиран на теоретски предавања на студентите, дополнети со тематски аудиториски вежби, консултации со студентите, како и изработка на семинарски работи или проектни задачи. | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 3 + 1 + 1 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 45 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 50 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 20 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 50 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 0 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 40 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 10 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 50 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Завршени сите активности по предметот, предавања, аудиторсики и лабораториски вежби. | |||||||
| 20. Начин на полагање на испитот | Два колоквиуми во текот на семестарот или писмен испит во предвидените испитни сесии. Студентот опционално ќе може да изработи семинарска работа и да ја предаде до крајот на семестарот. | |||||||
| 21. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски | |||||||
| 22. Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација. | |||||||
| 23. Литература | ||||||||
| 23.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | ITU and The World Bank | Digital Regulation Handbook | ITU and The World Bank | 2020 | ||||

