1. | Наслов на наставниот предмет | Информациско моделирање на градби за одржливи објекти | ||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ08006 | ||||||||||
3. | Студиска програма | 1-ОИЕ, 14-ЕСОР | ||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | ||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | ||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | |||||||
8. | Наставник | Д-р Лихнида Стојановска-Георгиевска | ||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | |||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Запознавање со можностите за примена на дигитални алатки како БИМ за енергетско моделирање на градби и поврзување на резултатите од енергетската анализа со постапките за оценување на оддржливоста на градбите, во контекст на постигнување на целите на зелената агенда. |
|||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Зградите како фактор со голема одговорност за негативните влијанија врз животната средина, поврзани со потрошувачката на необновлива енергија, енергетската (не)ефикасност на зградите, употребата и управувањето со неодржливи материјали итн. Вовед во различни компјутерски софтвери кои се користат за проценка на енергетските потреби на градбите, вклучувајќи ја методологијата за информациско моделирање на згради (БИМ). Енергетска анализа базирана на БИМ. Можности за намалување на јазот во енергетските перформанси. Принципи и рамка за интегрирање на БИМ модули и за проценка на одржливоста на зградите. Методи за анализа на животниот циклус на градежни материјали. |
|||||||||||
12. | Методи на учење:
Предавања, тимска работа, предавања на гости предавачи, изработка и презентација на проектни задачи и семинарски работи. |
|||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | ||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | ||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | ||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | ||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | ||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | ||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | ||||||||||
17. | Начин на оценување | |||||||||||
17.1 | Тестови | 30 бодови | ||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | ||||||||||
17.3. | Активност и учење | 20 бодови | ||||||||||
17.4. | Завршен испит | бодови | ||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | |||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | |||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | |||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | |||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | |||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | |||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | 60% успех од сите предиспитни активности | ||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | Изработка и презентирање на проектна задача | ||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | ||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | ||||||||||
23. | Литература | |||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | |||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||
1. | Larry Brackney, Andrew Parker, Daniel Macumber, Kyle Benne | Building Energy Modeling with OpenStudio: A Practical Guide for Students and Proffesional | Springer | 2018 | ||||||||
2. | Peter Newton, Deo Prasad, Alistair Sproul, Stephen White | • Decarbonising the Built Environment-Charting the Transition | Palgrave Macmillan Singapore | 2019 | ||||||||
23.2. | Дополнителна литература | |||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||
1. | Eng Hwa Yap | Energy Efficient Buildings | IntechOpen | 2017 |