1. | Наслов на наставниот предмет | Комплексни мрежи | |||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ08007 | |||||||||||
3. | Студиска програма | 6-АРСИ, 8-КМ-ИНН,13-ПМА | |||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | |||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | ||||||||
8. | Наставник | Д-р Весна Андова | |||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | ||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Студентот да се здобие со способност да ги дефинира, разбере и реши професоналните проблеми кои вкучуваат мрeжи и транспот. Да ја развие способност за професионална комуникација на мајчиниот јазик но и на англиски. Најголем дел од курсот е посветен на теорија на големи графови и на случајни графови и нивните особини. Дел од курсот е посветен на изучување на стурктурата на модерните мрежи. |
||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Вовед во терија на графови. Примери на комплексни мрежи во различни области. Различни модели на случајни графови: Erdos-Reny-ев модел, модел на Watz-Strogatz, Barabasi модел и други. Структура на комплексни мрежи: мал свет, бескални мрежи, самослични мрежи. Мери за централност и важност, ранливост на мрежи, корелација на степените на темињата, коефициент на групирање и други мери. Идентификација на заедници и мотиви. Динамика на мрежи. Анализа на различни релни мрежи (биолошки мрежи, транспортни мрежи, фулерени и наноцевки како графовски структури, итн). |
||||||||||||
12. | Методи на учење:
Предавања, вежби, самостојна работа и домашни задачи. |
||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | |||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | |||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | |||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | |||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||
17. | Начин на оценување | ||||||||||||
17.1 | Тестови | 30 бодови | |||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 30 бодови | |||||||||||
17.3. | Активност и учење | бодови | |||||||||||
17.4. | Завршен испит | 40 бодови | |||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | Редовнa посетa на настава/консултации | |||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот |
Испитот ќе се полага континуирано преку 2 тестови, семинарска работа/домашна работа и завршен испити. Студените кои нема да ги полагаат тестовите ќе полагаат писмен испит. |
|||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | |||||||||||
23. | Литература | ||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | A.Byondy, U.S.Murty | Graph Theory | Springer | 2008 | |||||||||
2. | M. Newmann | Networks: An Introduction | Oxford University Press | 2010 | |||||||||
3. | E.Estrada | The Structure of Complex Networks | Oxford University Press | 2012 |