Машински вид базиран на длабоко учење

Последна измена: јули 18, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Машински вид базиран на длабоко учење
2. Код 4ФЕИТ05017
3. Студиска програма 19-МВ, 21-ПНМИ, 22-БЕ
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1 7.   Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Зоран Ивановски
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Брзиот развој и широката примена на алгортмите и системите за машински вид во последната деценија во голем дел се базираат на новите достигања во доменот на невронските мрежи, односно длабокото учење. Целта на наставниот предмет е изучување на архитектурите на невронски мрежи кои се применуваат во системите за машински вид, со посебен акцент на класификацијата на слики, детекција на објекти во слики и сегментација на слики. Во тек на курсот студентите ќе ги проучуваат теоретските основи, архитекурата и имплементацијата на невронските мрежи. Со успешно завршување на курсот студентите ќе бидат оспособени да дизајнираат архитектури на невроснки мрежи наменети за решавање на специфични проблеми од доменот на машинскиот вид, да ги имплеменираат, тренираат и да ги тесираат врз реални проблеми. Тие ќе се стекнат со сознанија за најновите достигања во областа и ќе бидат оспособени за понатамошно проширување на знаењеата преку нивно континуирано следење и имплементација на сопстевни истражувања.

11. Содржина на програмата:

Вовед во невронски мрежи, перцептрон, активациска функција, функција на загуба, повеќеслојни невронски мрежи, тренирање со пропагација наназад, практични проблеми при тренирањето, длабоки невронски мрежи, рекурентни невронски мрежи, конволуциски невронски мрежи (CNN), CNN за класификација на слики, CNN за детекција на објекти во слики, CNN за сегментација, внимание и трансформери, анализа на видео и 3D CNN.

12. Методи на учење:

Комбиниран начин на учење: предавања, подржани со презентации и визуелизација на концептите, активно учество на студентите преку проектни задачи.

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 0 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 50 бодови
17.3. Активност и учење 0 бодови
17.4. Завршен испит 50 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит Изработена проектна задача.
20. Начин на полагање на испитот

Студентот треба да изработи проектна задача и истата да ја предаде најдоцна до полагањето на завршниот испит. Во предвидените испитни сесии се полага завршниот испит (времетраење  60 минути). Во конечната оценка влегуваат поените од проектната задача и завршниот устен испит.

21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Интерна евалуација и анкети.
23. Литература
23.1.      Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. C. C. Aggarwal Neural Networks and Deep Learning Springer 2018