1. Наслов на наставниот предмет | Машинско учење во безжични комуникации | |||||||
2. Код | 4ФЕИТ10З016 | |||||||
3. Студиска програма | ТКИИ | |||||||
4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година / семестар | IV/7 | 7. Број на ЕКТС | 6 | |||||
8. Наставник | Д-р Венцеслав Кафеџиски | |||||||
9. Предуслов за запишување на предметот | Положен: Математика 4 | |||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции). Студентот ќе се стекне со фундаментални познавања на методите и техниките на надгледувано, ненадгледувано и reinforcement машинско учење и на нивните примени во сегашните и идните безжични телекомуникациски системи од физичко ниво до апликативно ниво. Студентот ќе биде оспособен за детектирање и решавање на телекомуникациски проблеми поврзани со техниките на пренос, безжичните канали, оптимизација на радио пристапот и мрежата, кеширање на мултимедиска содржина и 6G апликации со примена на машинско учење. | ||||||||
11. Содржина на програмата: Надгледувано учење. Регресија. Класификација: наивен Бајес, К-најблиски соседи, дрва на одлучување, машини со носечки вектори, ансамбл методи. Надгледувано учење: невронски мрежи, длабоко учење. Ненадгледувано учење: кластеринг, естимација на густина, редукција на димензионалноста. Reinforcement учење. Примена на машинско учење за модулација, детекција и кодирање на сигнали, за моделирање, естимација и предикција на канали, за насетување на спектар, локализација и позиционирање, за алокација на ресурси и оптимизација на мрежата. Аналитика на податоци од мрежата, крајните уреди и мобилноста на корисниците за потребите на машинско учење. Примена на машинско учење во мултимедиски комуникации и кеширање на содржина. Дистрибуирано машинско учење/федеративно учење и примена во безжични комуникации. Машинско учење за нови апликации кон 6G (вклучувајќи интелигентни рефлектирачки површини, беспилотни летала, Интернет на нештата, мрежи од возила). | ||||||||
12.Методи на учење Преку предавања, аудиториски вежби, лабораториски вежби, домашно учење, проектни задачи, самостојни задачи, посета на компании и предавања од експерти од стопанството. | ||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови | 3 + 1 + 1 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 45 | ||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 50 | ||||||
16.2. Самостојни задачи | 0 | |||||||
16.3. Домашно учење | 55 | |||||||
17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 10 | ||||||
17.2. Семинарска работа/проект | 30 | |||||||
17.3. Активност и учење | 0 | |||||||
17.4. Завршен испит | 60 | |||||||
18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
од 51до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
од 61до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
од 71до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
од 81до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
од 91до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Редовно посетување на наставата, аудиториските и лабораториските вежби. | |||||||
20. Начин на полагање на испитот | Во текот на семестарот се предвидени два парцијални писмени испити (на половина и на крај од семестарот, во времетраење од 120 минути), тестови кои се спроведуваат во текот на часовите и тест од лабораториски вежби. За студентите кои ги положиле парцијалните испити и тестот од лабораториски вежби, може да се спроведе завршен устен испит (времетраење 60 минути). Во конечната оценка влегуваат поените од парцијалните испити, тестовите и завршниот устен испит. Во предвидените испитни сесии се полага писмен испит (времетраење 120 минути). За студентите кои го положиле писмениот испит и тестот од лабораториски вежби, може да се спроведе завршен устен испит (времетраење 60 минути). Во конечната оценка влегуваат поените од писмениот испит, тестовите и завршниот устен испит. Студентот треба да изработи проектна задача и истата да ја предаде најдоцна до терминот за испит. За време на испитот не е дозволено користење книги, скрипти, ракописи или белешки од кој било вид, како и мобилен телефон, таблет или кој било друг електронски уред, освен калкулатор. |
|||||||
21. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
22. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети. | |||||||
23. Литература | ||||||||
23.1. Задолжителна литература | ||||||||
Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
1 | Фа-Лонг Луо (едитор) | Машинско учење за идните безжични комуникации | JohnWiley & Sons | 2020 | ||||
2 | Андриј Бурков | Книга за машинско учење во 100 страници | Андриј Бурков | 2019 | ||||
23.2. Дополнителна литература | ||||||||
Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
1 | Руиси Хе, Жигуо Динг (едитори) | Примена на машинско учење во безжични комуникации | Институција за инженерство и технологија | 2019 | ||||
2 | Кристофер Бишоп | Препознавање на облици и машинско учење | Спрингер | 2006 |