Менаџмент на мултимедиски мрежи и сервиси

Последна измена: јули 28, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Менаџмент на мултимедиски мрежи и сервиси
2. Код 4ФЕИТ10011
3. Студиска програма 11-ИБС, 12-КИТ
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1 7.   Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Борислав Поповски
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

По завршување на курсот, се очекува студентот да има продлабочени познавања од менаџментот со архитектури, ресурси и сервиси во мултимедиски телекомуникациски мрежи, да е компетентен во користењето техники и алатки со цел подобрување на перформансите и нивна оптимизација, да е оспособен за вршење на научноистражувачка работа во областа на управување со мултимедиски мрежи и сервиси.

11. Содржина на програмата:

Kонцепти за управување со телекомуникациски мрежи. Управување со телекомуникациски сервиси. SLA и управување со QoS. Пренос на мултимедиски содржини: MPEG транспортен поток, DVB стандарди. Мултимедиски сервиси и протоколи: Управување со квалитет на сервис во IP мрежи. Квалитет на сервиси во реално време. Стандарди и протоколи за компресија на видео.  Управување со радио ресурси во безжичните мрежи. Управување со мобилност. Коегзистенција на различни безжични технологии. Планирање и оптимизација на радио пристапни мрежи. LTE, LTE-A, 5G, 6G мобилни мрежи. ОТТ ТВ сервиси, HTTP пренос на видео во реално време, HTTP – DASH, CDN (Content Delivery Networks). Примери на провајдери на мултимедиски содржини и платформи. Пренос на видео, аудио и RIA (rich Internet applications) преку приватни и јавни IP мрежи, до крајни уреди: десктоп, лаптоп, мобилни уреди, IPTV/OTT set-top боксови, интернет-поврзани TV. Мултимедиски системи во облак.

12. Методи на учење:

Предавања; самостојно проучување и презентација на трудови од списанија и зборници на конференции; самостојно проучување и презентација на практични примери од областа; интерактивни дискусии.

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 30 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 50 бодови
17.3. Активност и учење 20 бодови
17.4. Завршен испит 0 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит Редовно посетување на наставата и изработена семинарска работа.
20. Начин на полагање на испитот Преку проектни задачи, тестови и семинарска работа.
21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација
23. Литература
23.1.  Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Hans W. Barz and Gregory A. Bassett Multimedia Networks: Protocols, Design and Applications Wiley 2016
23.2.      Дополнителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1.  P. Latkoski, B. Popovski Wireless Communications and Networks – Recent Advances  InTech – Open Access Publisher  2012
2.  Mani Subramanian Network Management: Principles and Practices  Prentice Hall  2012