1. | Наслов на наставниот предмет | Моделирање и симулација – проценка на перформанси | |||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ11004 | |||||||||||
3. | Студиска програма | 7-НКС, 8-КМ-ИНН | |||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | |||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | ||||||||
8. | Наставник | Д-р Сања Атанасова | |||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | ||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Продлабочени познавања од подрачјето на аналитичко моделирање и симулации на компјутерски-комуникациски системи. Продлабочени познавања од подрачјето на проценка на перформанси на системи. Познавање на процесот на моделирање со употреба на чекачки системи, Маркови ланци и Петри мрежи. Примена на стекнатите познавања кај реални практични компјутерски-комуникациски системи и мрежи од сите можни типови. |
||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Процеси на раѓање и умирање. Општа теорија на чекачки системи. Едноставни чекачки системи со еден и повеќе сервери. Средно сложени чекачки системи со еден и повеќе сервери. Сложени чекачки системи со еден и повеќе сервери. Себе-слични процеси и нивни карактеристики. Меѓузависност со долг дострел и распределби со долги опашки. Чекачки мрежи. Уреди и системи кај кои е можна примена на анализа со чекачки системи и мрежи. Дискретно-настански симулатори и алатки за анализа на перформанси. Карактеристични практични примери. Процеси на обновување. Дискретни и континуирани Маркови ланци: примена. Процеси на гранање. Општи карактеристики на графови, проблем на најкраток пат, ефикасност на multicast и број на скокови во anycast група. Напредни поглавја од симулационо моделирање. Петри мрежи. Постапка за креирање симулација. Обработка и толкување на симулационите резултати. |
||||||||||||
12. | Методи на учење:
предавања и презентации |
||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | |||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | |||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | |||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | |||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||
17. | Начин на оценување | ||||||||||||
17.1 | Тестови | 10 бодови | |||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 40 бодови | |||||||||||
17.3. | Активност и учење | 20 бодови | |||||||||||
17.4. | Завршен испит | 30 бодови | |||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | нема | |||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | преку домашни задачи, тестови и изготвување семинарски трудови | |||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | |||||||||||
23. | Литература | ||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | J. Daigle | Queueing Theory with Applications to Packet Telecommunications | Springer | 2004 | |||||||||
2. | G. Bolch, S. Greiner, H. deMeer, K. Trivedi | Queueing Networks and Markov Chains: Modeling and Performance Evaluation with Computer Science Applications | John Wiley | 2006 | |||||||||
3. | A. M. Law, W. D. Kelton | Simulation Modeling and Analysis | McGraw-Hill | 2000 |