Мониторинг на животна и работна средина

Последна измена: јули 10, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Мониторинг на животна и работна средина
2. Код 4ФЕИТ03010
3. Студиска програма 14-ЕСОР, 15-ММК
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1   7.    Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Марија Чундева-Блајер
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Кандидатот да ги знае и разбира мерните постапки за најважните параметри на животната и работната средина.

11. Содржина на програмата:

Вовед. Типови на мониторинг на околината. Организација на мониторингот на околината. Аналитички мерни методи за определување на параметрите на медиумите во животната и работната средина. Сетила и електрични постапки за мониторинг на притисок, брзина и проток на флуиди, температура, ниво на течности, влага, осветленост. Магнетни мерења. Биосензори. Инструментациски методи мерење на ниво на бучава и вибрации. Извори на јонизирачки зрачења и нивни биолошки ефекти. Мерни постапки за детекција на јонизирачки зрачења. Елементи на мерен систем за мониторинг. Автоматизирани мерни системи за мониторинг. Далечински мерни методи за мониторинг и детекција на загадување на животна и работна средина. Системи за аквизиција и чување на мерни податоци од мониторинг. Развој на нови платформи и техники за процесирање на мерни сигнали при детекција на потенцијални извори за контаминација и мониторинг на квалитетот на воздухот, водата и почвата. Примена на софтверски алатки при мониторинг. Обезбедување и контрола на квалитетот при мерењето на параметрите на животната и работната средина, намалување на мерната неодреденост. Калибрација на системите за мониторинг.

12. Методи на учење:

Предавања, проекти, студии на случај

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 10 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 30 бодови
17.3. Активност и учење 10 бодови
17.4. Завршен испит 50 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) E
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) C
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит 60% успех од сите предиспитни активности
20. Начин на полагање на испитот Предадена комплетна проектна работа и усмена презентација на проектот
21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација
23. Литература
23.1. Задолжителна литература
Ред.

Број

Автор Наслов Издавач Година
1. Krawczuk, R. Kubacki, S. Wiak, C. Lemos Antunes Electromagnetic Field, Health and Enviroment IOS Press, Amsterdam 2008
2. J. Gardner, V. K. Varadan. O. Awadelkarim Microsensors, MEMS, and smart devices John Wiley & Sons Ltd, West Sussex 2001
3. A. Morris Measurement and Instrumentation Principles Butterworth-Heinemann Linacre House, Oxford 2001
23.2. Дополнителна литература
Ред.

Број

Автор Наслов Издавач Година
1.  D. W. Connell  Basic concepts of environmental chemistry  CRC Press LLC, Boca Raton  1997
2.  S. E. Manahan  Environmental chemistry  Lewis Publishers, Boka Raton  2000
3.  W. Dargie, Ch.Poellabauer  Fundamentals Of Wireless Sensor Networks: Theory And Practice  John Wiley & Sons Ltd.  2010