1. Наслов на наставниот предмет |
Мрежни оперативни системи | |||||||
2. Код |
3ФЕИТ07З020 | |||||||
3. Студиска програма |
КТИ | |||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен |
Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година/семестар |
III/5 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 | |||||
8. Наставник |
Д-р Марија Календар | |||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Интернет технологии | |||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со концептите на мрежни оперативни системи, далечинско најавување и администрирање, мрежни сервиси, мрежно споделување датотеки, директориумски сервиси. По завршување на курсот студентите ќе бидат оспособени за работа и администрирање во околина на мрежни оперативни системи. |
||||||||
11. Содржина на програмата: ВОВЕД оперативни системи. Разлики помеѓу оперативни системи и мрежни оперативни системи. Администрирање мрежни оперативни системи.Концепти на мрежна комуникација. Клиент-сервер. Jазол-јазол (peer-to-peer) мрежна комуницација. Сервиси од апликациско ниво за нивна поддршка. Поими за оддалечена најава, комуникација и пренос на датотеки. Механизми зад мрежни оперативни системи. Далечинско повикување процедури (RPC). Алатки (rlogin, rsh, rcp, rexec). Протоколи Telnet и FTP. Безбедна оддалечена најава и комуникација. SSH протокол. Автоматизирање на администраторски задачи со пишување командни „школка“ скрипти. Протоколи за пренос на електронски пораки (e-mail). SMTP. POP3. IMAP. e-mail сервер. Postfix. Мрежни сервиси во оперативните системи. Основни сервиси за мрежна комуникација (DHCP. DNS). Основни конфигурации за мрежна поддршка (IP адреса, мрежна маска, gateway). Статички и динамички IP адреси. DHCP протокол. DNS протокол. Библиотеки за DNS (кориснички апликации). Споделување датотеки во мрежна околина: smb, samba, NFS. Корисничка и системска автентикација. Системски мрежни директориумски сервиси (LDAP, Active Directory) . Централна автентикација на корисници (NIS). Домени. Кориснички профили. Шетачки (roaming) кориснички профили. |
||||||||
12. Методи на учење: Лабораториски вежби, практична работа и настава |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 2 + 1 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 | |||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
45 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
60 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
15 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
5 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
70 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Лабораториски вежби | |||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски | |||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети | |||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
C. Bennvenuti | Understanding Linux Network Internals | O’Reilly | 2006 | ||||
2 |
Nemeth E., Snyder G., Hein T.R., Whaley B. | UNIX and Linux System Administration Handbook, 4th Ed. | Prentice Hall | 2010 | ||||
3 |
Liu C., Albitz P. | DNS and BIND, 5th Ed. | O’Reilly Media | 2006 | ||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
B. Mikalsen, P. Borgesen | Local Area Management, Design & Security | John Wiley&Sons | 2002 | ||||
2 |
Black, U. | TCP/IP and Related Protocols: IPv6, Frame Relay, and ATM | McGraw-Hill | 1997 | ||||
3 |
Carter G., Ts J., Eckstein R. | Using Samba: A File and Print Server for Linux, Unix & Mac OS X, 3rd Ed. | O’Reilly Media | 2007 |