1. Наслов на наставниот предмет |
Мрежно поврзување на обновливи извори на енергија |
2. Код |
4ФЕИТ02Л015 |
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ |
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
5. Степен |
Прв циклус студии |
6. Академска година / семестар |
III/6 |
7. Број на ЕКТС |
6 |
8. Наставник |
Д-р Гога Цветковски |
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Основи на електрични кола |
10. Цели на предметната програма (компетенции). Студентот ќе се здобие со знаења поврзани со проблематиката на мрежно поврзување на различните видови ОИЕ и взаемните влијанија на мрежата и изворот од аспект на квалитетот на електричната енергија, доверливоста и одржливоста на системот |
11. Содржина на програмата: Краток осврт кон разните видови на обновливи извори на енергија. Коверзија на енергијата добиена од конвенционални извори на енергија. Ковнерзија на енергијата добиена од обновливи извори на енергија. Видови електроенергетски уреди кои се користат за конверзија на енергијата од ОИЕ. Преглед на енергетските преобразувачи кои се користат во системите со ОИЕ. Видови на топологии и функционални карактеристики на енергетски преобразувачи за мрежно поврзување на ветрогенераторски системи. Видови на топологии и функционални карактеристики на енергетски преобразувачи за мрежно поврзување на фотоволтаични системи. Проблеми кои ги создаваат во мрежата енергетските пробразувачи кои се поврзани на истата. Услови за поврзувањето на системите на ОИЕ кон мрежа. Взаемни влијанија на мрежата и обновливите извори на енергија. Резонантни ефекти врз мрежата при нормални услови на работа на ОИЕ. Одлики на управување и супервизија на различни видови ОИЕ при работа на мрежа. Активни филтри. FACTS uреди за подобрување на квалитетот на електричната енергија. Батериски и други системи за складирање на енергија. Системи за мрежно поврзување на електричните возила. Идни трендови во развитокот на системите со ОИЕ и нивно мрежно поврузување. |
12.Методи на учење Предавања поддржани со презентации, интерактивни предавања, лабораториски вежби, самостојна изработка на семинарска работа, учење со електронско опкружување. |
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
14. Распределба на расположивото време |
180 |
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
16.2. Самостојни задачи |
20 |
16.3. Домашно учење |
70 |
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
0 |
17.2. Семинарска работа/проект |
30 |
17.3. Активност и учење |
0 |
17.4. Завршен испит |
70 |
Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
од 51до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
од 61до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
од 81до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности од точка 15.1 и 15.2. |
20. Начин на полагање на испитот |
Во текот на семестарот се предвидени два парцијални писмени испити (во времетраење од 120 минути). Во предвидените испитни сесии се полага писмен испит (времетраење 120 минути). Во конечната оценка влагуваат поените од двата парцијални испити или писмениот испит, лабораториските вежби и семинарската работа. |
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
23. Литература |
23.1. Задолжителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
Гога Цветковски |
Мрежно поврзување на ОИЕ (интерна скрипта) |
|
2020 |
2 |
Гога Цветковски |
Лабораториски практикум по Мрежно поврзување на ОИЕ (интерна скрипта) |
|
2020 |
23.1. Задолжителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
23.2. Дополнителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
Teodorescu, R., Liserre, M., Rodriguez, P. |
Grid Converters for Photovoltaic and Wind Power Systems |
John Wiley and Sons |
2011 |
2 |
Leon Freris, David Infield |
Renewable Energy in Power Systems |
John Wiley and Sons |
2008 |