1. | Наслов на наставниот предмет | Пресметување во облак и платформи | |||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ07014 | |||||||||||
3. | Студиска програма | 7-НКС, 8-КМ-ИНН, 20-ИМСА | |||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | |||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | ||||||||
8. | Наставник | Д-р Горан Јакимовски | |||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | ||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Познавање на grid и облак архитектури. Познавање на протоколи и платформи за работа со системи за grid и облак. |
||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Грид за развој на апликации, Grid Архитектура. Омрежувачка инфраструктура, протоколи и квалитет на сервис Пресметувачки платформи, оперативни системи и мрежни интерфејси. Компајлери, јазици и библиотеки за Грид. Грид распределување, менаџирање со ресурси, брокери за ресурси, резервација на ресурси. Инструментација и мерење, анализа на перформанси и визуелизација, Безбедност, „книговодство“ и обезбедување. Алатка Глобус: јадро на системот и соодветни алатки како што се Message Passing Interface комуникациската библиотека, далечински Влез/Излез, комуникациска библиотека. Legion и соодветниот софтвер. Condor и Грид системи. Open Grid Service Архитектура и податочен грид. Развој на Грид портал. Типови на апликации: географски дистрибуирани, со голема пропусност,„ на барање“, колаборативни и податочно интензивни суперпресметувања, управување со суперпресметувањето, пристап во реално време кон дистрибуирани инструментални системи Пресметување во облик: архитектура, поврзување на можни серверски платформи и масовни пресметувања. Стандарди за пресметување во облак. Отворени апликации за пресметување во облак. Приватен облак. Мрежен облак. Архивирање на облак. Управување со облак. Примена на облак во податочен центар. Заштеда на енергија и „зелен“ податочен центар и апликации. |
||||||||||||
12. | Методи на учење:
Предавања, самостојна работа на проектни задачи и изработка на семинарски работи |
||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | |||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | |||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | |||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | |||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||
17. | Начин на оценување | ||||||||||||
17.1 | Тестови | 0 бодови | |||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | |||||||||||
17.3. | Активност и учење | 0 бодови | |||||||||||
17.4. | Завршен испит | 50 бодови | |||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | 60% успех од сите предиспитни активности | |||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | Проектна задача и завршен испит. | |||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | |||||||||||
23. | Литература | ||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | G. Reese | "Cloud Application Architectures: Building Applications and Infrastructure in the Cloud" | O’Reilly | 2009 | |||||||||
2. | A. Abbas | "Grid Computing: Practical Guide to Technology and Applications" | John Wiley | 2005 | |||||||||
3. | M. Li, M. Baker | "The Grid: Core Technologies" | John Wiley | 2005 |