1. Наслов на наставниот предмет |
Примена на микроконтролери | |||||||
2. Код |
3ФЕИТ06З006 | |||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ | |||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен |
Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година/семестар |
III/5 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 | |||||
8. Наставник |
Д-р Благоја Марковски | |||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Основи на електротехника Ислушани: Основи на електрични кола | |||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Цел на предметот е запознавање со микроконтролери, нивните конструктивни и експлоатациони особености и примена. Студентот по завршувањето ќе биде оспособен за употреба на микроконтролери за конверзија и искористување на електричната енергија, дигитално управување со електрични машини и други апликации во индустијата. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Потреба и можности за примена на микороконтролери при конверзија и искористување на електричната енергија. Запознавање со микроконтролерите и придружни компоненти во едно електрично коло. Управување на потрошувачи со микроконтролер, со посебен осврт на изборот на полупроводнички елементи за таа намена. Запознавање и примена на основни програмски пакети за дизајнирање, симулација и дебагирање на микроконтролерски системи. Особености на влезно излезните порти и нивни функции. Особености на аналогно дигиталната конверзија, прекини, бројачи, тајмери и други специјални функции. Протоколи за комуникација на микроконтролер со надворешни уреди и нивно меѓусебно поврзување, како и поврзување со компјутер со обезбедување соодветна хардверска и софтверска поддршка. Електромагнетни пречки, преглед на извори и техники на заштита. Практични примери на управување при конверзија и искористување на електрична енергија со микроконтролери. |
||||||||
12. Методи на учење: Комбиниран начин на учење: предавања, подржани со презентации и визуелизација на концептите, активно учество на студентите преку тестови и задачи за решавање на час, домашни и проектни задачи, лабораториски вежби. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 0 + 2 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 | |||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
15 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
60 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
20 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Посетеност на наставата и навремено изработени лабораториски вежби. | |||||||
20. Начин на полагање на испитот |
Во текот на семестарот се предвидени два парцијални писмени испити (на половина и на крај од семестарот, во времетраење од 60 минути), тестови кои се спроведуваат во текот на часовите и лабораториски вежби. Услов за положување на предметот преку парцијални испити е минимум 50% од вкупниот број на поени од сите активности (колоквиуми, тестови и лабораториски вежби). Во предвидените испитни сесии се полага писмен испит (времетраење 120 минути). Услов за положување на предметот преку писмен испит е минимум 50% од вкупниот број на поени од сите активности (испит, тестови и лабораториски вежби). Студентот треба да изработи индивидуална проектна задача и истата да ја предаде најдоцна до крајот на семестарот. За време на испитот и тестовите дозволено е користење корисничко упатство, книги, скрипти и компјутер. Комуникација или консултација со други лица за време на испитот е строго забранета |
|||||||
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски | |||||||
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. | |||||||
23 Литература |
||||||||
23.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Milan Verle | PIC Microcontrollers – Programming in Basic | MikroElektronika | 2010 | ||||
2 |
Dogan Ibrahim | Advanced PIC Microcontroller Projects in C: From USB to RTOS with the PIC 18F Series | Elsevier | 2008 | ||||
23.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Tim Wilmshurst | Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers – Principles and applications | Elsevier | 2007 |