| 1. | Наслов на наставниот предмет | Принципи на метрологија и менаџмент на квалитет | ||||||||||||
| 2. | Код | 4ФЕИТ03012 | ||||||||||||
| 3. | Студиска програма | 15-ММК | ||||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | ||||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | ||||||||||||
| 6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | |||||||||
| 8. | Наставник | Д-р Марија Чундева-Блајер | ||||||||||||
| 9. | Предуслов за запишување на предметот | |||||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Кандидатите се запознаваат со основите на метрологија. Се стекнуваат со знаења од мерните постапки, карактеристиките на мерните уреди и мерните преобразувачи. Стекнато знаење за системите за управување со квалитет, компетентност и безбедност. Кандидатот е оспособен за креација, имплементација и одржување на различни системи за менаџмент на квалитет. |
|||||||||||||
| 11. | Содржина на програмата:
Вовед во метрологија. Поделба на метрологијата. Базични поими во метрологијата. Дефинирање на мерните единици. Реализација еталони на мерните единици. Развој на мерила и областа на нивна примена. Воспоставување на ланец на следливост на резултатите од мерењата. Метролошка инфраструктура. Поим за квалитет и политика за квалитет. Организација и раководење. Процесен пристап кон организацијата и менаџмент системот. Основни барање на стандардот за управување со квалитетот ИСО 9001. Други меѓународни стандарди за управување со квалитетот, компетентноста и безбедноста. Пристап кон тотален квалитет. Студиски примери на метролошки системи и менаџмент системи за квалитет. |
|||||||||||||
| 12. | Методи на учење:
Предавања, проекти, студии на случај |
|||||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | ||||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | ||||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | ||||||||||
| 15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | ||||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | ||||||||||
| 16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | ||||||||||||
| 16.3 | Домашно учење | 30 часови | ||||||||||||
| 17. | Начин на оценување | |||||||||||||
| 17.1 | Тестови | 10 бодови | ||||||||||||
| 17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 30 бодови | ||||||||||||
| 17.3. | Активност и учење | 10 бодови | ||||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 50 бодови | ||||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | |||||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) E | |||||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | |||||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) C | |||||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | |||||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | |||||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | 60% успех од сите предиспитни активности | ||||||||||||
| 20. | Начин на полагање на испитот | Комплетно предадена проектна задача и усна презентација на изработениот проект | ||||||||||||
| 21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и англиски | ||||||||||||
| 22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | ||||||||||||
| 23. | Литература | |||||||||||||
| 23.1. | Задолжителна литература | |||||||||||||
| Ред.
Број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||||
| 1. | R. Malarić | Instrumentation and Measurement in Electrical Engineering | Brown Walkner Press, Boca Raton, Florida, USA | 2011 | ||||||||||
| 2. | Alan Moris | Measurement and Instrumentation Priciples | Butterworth-Heinemann | 2001 | ||||||||||
| 3. | ||||||||||||||
| 23.2. | Дополнителна литература | |||||||||||||
| Ред.
Број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||||
| 1. | H. M. Wadsworth, K.S. Stepehens, A.B.Godfrey | Modern Methods for Quality Control and Improvement | John Wiley&Sons | 2002 | ||||||||||

