1. | Наслов на наставниот предмет | Принципи на метрологија и менаџмент на квалитет | ||||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ03012 | ||||||||||||
3. | Студиска програма | 15-ММК | ||||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | ||||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | ||||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | |||||||||
8. | Наставник | Д-р Марија Чундева-Блајер | ||||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | |||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Кандидатите се запознаваат со основите на метрологија. Се стекнуваат со знаења од мерните постапки, карактеристиките на мерните уреди и мерните преобразувачи. Стекнато знаење за системите за управување со квалитет, компетентност и безбедност. Кандидатот е оспособен за креација, имплементација и одржување на различни системи за менаџмент на квалитет. |
|||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Вовед во метрологија. Поделба на метрологијата. Базични поими во метрологијата. Дефинирање на мерните единици. Реализација еталони на мерните единици. Развој на мерила и областа на нивна примена. Воспоставување на ланец на следливост на резултатите од мерењата. Метролошка инфраструктура. Поим за квалитет и политика за квалитет. Организација и раководење. Процесен пристап кон организацијата и менаџмент системот. Основни барање на стандардот за управување со квалитетот ИСО 9001. Други меѓународни стандарди за управување со квалитетот, компетентноста и безбедноста. Пристап кон тотален квалитет. Студиски примери на метролошки системи и менаџмент системи за квалитет. |
|||||||||||||
12. | Методи на учење:
Предавања, проекти, студии на случај |
|||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | ||||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | ||||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | ||||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | ||||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | ||||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | ||||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | ||||||||||||
17. | Начин на оценување | |||||||||||||
17.1 | Тестови | 10 бодови | ||||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 30 бодови | ||||||||||||
17.3. | Активност и учење | 10 бодови | ||||||||||||
17.4. | Завршен испит | 50 бодови | ||||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | |||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) E | |||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | |||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) C | |||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | |||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | |||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | 60% успех од сите предиспитни активности | ||||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | Комплетно предадена проектна задача и усна презентација на изработениот проект | ||||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и англиски | ||||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | ||||||||||||
23. | Литература | |||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | |||||||||||||
Ред.
Број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||||
1. | R. Malarić | Instrumentation and Measurement in Electrical Engineering | Brown Walkner Press, Boca Raton, Florida, USA | 2011 | ||||||||||
2. | Alan Moris | Measurement and Instrumentation Priciples | Butterworth-Heinemann | 2001 | ||||||||||
3. | ||||||||||||||
23.2. | Дополнителна литература | |||||||||||||
Ред.
Број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||||
1. | H. M. Wadsworth, K.S. Stepehens, A.B.Godfrey | Modern Methods for Quality Control and Improvement | John Wiley&Sons | 2002 |