1. | Наслов на наставниот предмет | Процесирање на природни јазици | |||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ05032 | |||||||||||
3. | Студиска програма | 19-МВ | |||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | |||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | ||||||||
8. | Наставник | Д-р Бранислав Геразов | |||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | ||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Целта на програмата е да им овозможи на студентите да се стекнат со проширени знаења за техниките за процесирање на природни јазици. Истата е дизајнирана да им ги доближи најразличните пристапи и апликации во областа, преку разгледување на најновите достигнувања. |
||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
1. Вовед во процесирање на природни јазици 2. Моделирање на јазици 3. Класификација на текст и анализа на расположение 4. Невронски мрежи за процесирање на природни јазици 5. Хипотеза на дистрибуција и кодирање на зборови 6. Означување на зборовни групи 7. Синтакса 8. Парсирање на зависност 9. Семантика 10. Машински превод 11. Генерирање на природни јазици 12. Извлекување информации 13. Генерирање дијалог |
||||||||||||
12. | Методи на учење:
Комбиниран начин на учење: предавања подржани со презентации и визуелизација на концептите и самостојни проектни задачи. |
||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | |||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | |||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | |||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | |||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||
17. | Начин на оценување | ||||||||||||
17.1 | Тестови | 0 бодови | |||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | |||||||||||
17.3. | Активност и учење | 20 бодови | |||||||||||
17.4. | Завршен испит | 30 бодови | |||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | Ислушани предавања. | |||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | Проектна задача и завршен испит. | |||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Анкети, интервјуа, самоевалуација. | |||||||||||
23. | Литература | ||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | Dan Jurafsky and James H. Martin | Speech and Language Processing | Pearson Education | 2014 | |||||||||
2. | Yoav Goldberg | Neural Network Methods for Natural Language Processing | Morgan & Claypool Publishers | 2017 | |||||||||
23.2. | Дополнителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | Uday Kamath, John Liu, James Whitaker | Deep Learning for NLP and Speech Recognition | Springer | 2019 | |||||||||
2. | Ian Goodfellow, Yoshua Bengio and Aaron Courville | Deep Learning | MIT Press | 2016 | |||||||||
3. | Hobson Lane, Cole Howard, Hannes Hapke | Natural Language Processing in Action: Understanding, analyzing, and generating text with Python | Manning Publications | 2019 |