Проектирање на енергетски конвертори

Последна измена: јули 17, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Проектирање на енергетски конвертори
2. Код 4ФЕИТ05024
3. Студиска програма 18-ЕНЕЛ
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1 7.   Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Томислав Карталов
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Практични знаења за термичките и електричните пренапрегања кај електронските енергетски елементи и склопови. Осознавање и совладување на методите за нивна заштита. Оспособување за проектирање и изведба на сложени електронски системи обезбедени од пренапрегања и заштитени од ЕМИ.

11. Содржина на програмата:

Термичка анализа и проектирање: Концепт. Контрола на температурата кај полупро­вод­нич­ките елементи. Механизми-спроведу­вање, струење и зрачење. Стационарен и транзи­ентен термички режим. Тер­мичка анализа на капацитивни елементи. Поим за термичка околина. Термички мерења и алатки за анализа. Основни електрични и магнетни компо­ненти: Капацитивен елемент. Основни параметри. Видови, Карактерисики и Намена. Ин­дуктивни елементи. материјали и јадра. Ограничувања ¾ хистерезис, скин-ефект во јадра и во бакарни намотки, Ефект на близина. Термичка анализа. Проектирање индуктивни еле­мен­ти ¾ директна и итеративна процеду­ра. Придушување и зачтита од пренапрегања: Класификација. Придушување во кола со диоди. Придушување во кола со тиристори, BJT, MOSFET и GTO. Кола за управување и активирање: Кола со унипо­­лар­ен и бипо­ларен управувачки сигнал. Директна и индиректна спрега. Оптоизолирани кола и Кола со трансформаторска изолација. Каскодни кола. Кола за управување на тиристори и на GTO. Син­хронизација. Импулсни Засилувачи. Принципи и елементи за заштита од несакани електромагнетни влијанија.

12. Методи на учење:

Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 30 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 50 бодови
17.3. Активност и учење 20 бодови
17.4. Завршен испит 0 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит 60% успех од сите предиспитни активности
20. Начин на полагање на испитот Семинарска работа и устен испит
21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација
23. Литература
23.1.    Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Гоце Шутиноски Проектирање на енергетски конвертори (умножени предавања) ФЕИТ – Скопје 2006
2. Rashid M. H Power Electronics: circuits, devices and applications Prentice Hall 2003
3. Mohan N., Undeland T, Robbins W. Power Electronics – Converters, Applications and Design,3rd Ed. Wiley 2002
23.2.    Дополнителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Rashid M. H Power Electronics Handbook Academic Press 2001
2. Erickson, Maksimovic Fundamentals of Power electronics, 2nd edition Kulver Academic 2004