Проектирање на паметни електрични инсталации и ефикасност кај системите за електрично осветление

Последна измена: јули 26, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Проектирање на паметни електрични инсталации и ефикасност кај системите за електрично осветление
2. Код 4ФЕИТ09010
3. Студиска програма 3-ЕЕС
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1   7.    Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Јовица Вулетиќ
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Запознавање на студентите со основни и напредни концепти на управување и автоматизација во објектите за домување. Основни концепти на паметни и енергетски ефикасни објекти, сензори и актуатори, контролабилни уреди, контролери, мрежи за комуникација и нивни протоколи, безбедност и сервиси во облак. Комерцијално достапни технологии за автоматизација на објекти. Запознавање со KNX. Анализа на проектна задача.

11. Содржина на програмата:

Вовед во концептите на управување и автоматизација на објекти. Контролабилни уреди и далечински контролирани уреди. Сензори и актуатори: температура, влага, звук, осветленост, гасови, движење и сл. Контролери и нивна функционалност. Комерцијално достапни технологии, предности и недостатоци. Комуникациска мрежа, архитектура, протоколи за комуникација и безбедност на системите за автоматизација на објекти. Запознавање со KNX. Запознавање со Arduino платформата во насока на нејзина примена во автоматизација на објекти. Практични примери за: контрола на движење, регулација и контрола на температура, регулација и контрола на системи за осветление, мониторинг и анализа на потрошувачка на електрична енергија, регулација и контрола на протоци на флуиди. Анализа и изработка на практичен пример.

12. Методи на учење:

Предавања и вежби со презентации и симулации, интерактивност на часовите, домашни задачи и изработка на проектни задачи.

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 10 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 30 бодови
17.3. Активност и учење 10 бодови
17.4. Завршен испит 50 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит Редовно посетување на наставата и вежбите
20. Начин на полагање на испитот Изработка на практична задача специфична за областа
21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација
23. Литература
23.1.       Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Othmar Kyas How to Smart Home Key Concept Press 2017
2. Dwight Spivey Smart Home for Dummies John Wiley & Sons 2015
3. Marko Schwartz Arduino Home Automation Projects Packt Publishing 2014
23.2.       Дополнителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1.  Robert C. Elsenpeter, Toby J. Velte  Build You Own Smart Home  McGraw-Hill  2003
2.  Simon Monk  30 Arduino Projects for the Evil Genius  McGraw-Hill  2010