| 1. | Наслов на наставниот предмет | Производство на сончеви панели | |||||||||||
| 2. | Код | 4ФЕИТ08020 | |||||||||||
| 3. | Студиска програма | 1-ОИЕ | |||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | |||||||||||
| 6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | ||||||||
| 8. | Наставник | Д-р Христина Спасевска | |||||||||||
| 9. | Предуслов за запишување на предметот | ||||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување знаење за пооделните типови сончеви ќелии, како и за призводните процеси за добивање на сончеви панели. Посебен акцент е даден на изучување на стратегиите кои би го зголемиле производството електрична енергија од сончеви панели. | ||||||||||||
| 11. | Содржина на програмата: Видови сончеви ќелии, материјали и технологии. Производни процеси за добивање на сончеви ќелии: силициумови и тенкослојни. Техно-економска анализа на различните типови технологии за добивање на сончеви ќелии. Технологии за асемблирање. Концентраторски сончеви панели. Методи за тестирање и стандардизација. Мерки за намалување на производната цена на сончевите панели. Стратегии и предизвици за зголемување на конкурентноста на сончевите панели во однос на другите извори на електрична енергија. Влијанието на производството и користењето на сончевите панели врз животната средина. Рециклирање на сончевите ќелии. | ||||||||||||
| 12. | Методи на учење: Предавања, консулации, изработка на проектни задачи , презентации, самостојно учење. | ||||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | |||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | |||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | |||||||||
| 15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | |||||||||
| 16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||
| 16.3 | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||
| 17. | Начин на оценување | ||||||||||||
| 17.1 | Тестови | 30 бодови | |||||||||||
| 17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | |||||||||||
| 17.3. | Активност и учење | 20 бодови | |||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 0 бодови | |||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | 60% успех од сите предиспитни активности | |||||||||||
| 20. | Начин на полагање на испитот | писмен и устен дел | |||||||||||
| 21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||||||
| 22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | |||||||||||
| 23. | Литература | ||||||||||||
| 23.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||
| Ред. број | Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
| 1. | Saad Motahhir, Ali M. Eltamaly | Advanced Technologies for Solar Photovoltaics Energy Systems | Sprimger | 2021 | |||||||||
| 2. | Jha, A. R. | Solar Cell Technology and Applications | CRC Press | 2019 | |||||||||
| 3. | Michael Boxwell | Solar Electricity Handbook – 2021 | Green Stream Publishing | 2021 | |||||||||
| 23.2. | Дополнителна литература | ||||||||||||
| Ред. број | Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
| 1. | Augustin McEvoy, Luis Castaner, Tom Markvart | Solar Cells: Materials, Manufacture and Operation | Academic Press | 2012 | |||||||||
| 2. | Robert Castellano | Solar Panel Processing | Archives contemporaines | 2012 | |||||||||
| 3. | MIT | The Future of Solar Energy | An interdisciplinary MIT study | 2015 | |||||||||
 
			
