Современи системи на релејна заштита

Последна измена: јули 26, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Современи системи на релејна заштита
2. Код 4ФЕИТ04017
3. Студиска програма 4-ЕЕ
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1   7.    Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Антон Чаушевски
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Запознавање со најновите технички решенија на релејната заштита од аспект на зголемување на сигурноста и доверливоста на ЕЕС. Се стекнува со знаења за проектирањето и подесување на параметрите на релејната заштита, како и со тенденциите во развој на современите заштитни системи во ЕЕС

11. Содржина на програмата:

Пресметки и анализи на состојбите во електроенергетски систем (ЕЕС) во стационарен режим и режим на грешки за добивање на мерените величини за потребите на релејната заштита. Заштита на поедини енергетски елементи на ЕЕС: генератор, енергетски трансформатор, далекуводи и изводи, собирници и др. Анализа на работата на поедини видови заштити (прекуструјна, напонска, дистантна и диференцијална заштита). Самонадзор на релејната заштита. Сигнализација и пренос на податоци за заштитата. Можности за интегрирана заштита со користење на системите за надзор и управување во електроенергетска производна или разводна постројка. Развој на релејната заштита со користење на новите технологии во информациската и комуникациската технологија. Микропроцесорска и дигитална релејна заштита. Испитување на релејните заштитни уреди и формирање бази на податоци за нивните карактеристики. Методи за одлучување на замената на постојните заштитни системи со нови современи решенија, како и динамика на реализација.

12. Методи на учење:

Настава поддржанa со презентации, интерактивни предавања, изработка на проекти и анализа на практични случаи

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 20 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 40 бодови
17.3. Активност и учење 10 бодови
17.4. Завршен испит 30 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит 60% успех од сите предиспитни активности
20. Начин на полагање на испитот

Во текот на семестарот може да се полагаат тестови. Предвидено е исто така изработка на семинарска работа или проектна задача. Во конечната оценка влегуваат поените од тестовите и од семинарската работа или проектната задача.

21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација
23. Литература
23.1.       Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Stanley H . Horowitz and Ar un G . Phadke Power System Relaying John Wiley & Sons Ltd 2008
23.2. Дополнителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1.  Arun G. Phadke, James S. Thorp  Computer relaying for power systems   John Wiley & Sons Ltd  2009