1. | Наслов на наставниот предмет | Техники за дизајн на наменски компјутерски системи | |||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ07017 | |||||||||||
3. | Студиска програма | 7-НКС | |||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | |||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | ||||||||
8. | Наставник | Д-р Данијела Ефнушева | |||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | ||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Познавање и користење на методи и техники за развој на наменски систем во чип, интегрирани кола и компоненти. Развој на платформско специфични компоненти (мрежа, видео интерфејс, безжична комуникација). |
||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Вовед во наменски компјутерски системи. Историја и преглед на вградливи наменски системи. Систем-на-чип дизајн. Архитектура на вградливи компјутерски системи. Модели и методологии на системски дизајн. Рапределба помеѓу хардвер и софтвер. Дизајн на наменски компјутерски системи. Моделирање и симулација на системи-на-чип. Функциско-архитектурен кодизајн. Дизајн базиран на дестинациската платформа. Пресликување на архитектура. Јазици за опис на хардверот (Verilog HDL, VHDL, SystemC). Верификација на дизајн и тестабилност кај вградливи системи. Систем на чип (SoC) и IP-јадра. Употреба на IP-јадра за дизајн на систем-на-чип. Техники за дизајнирање на енергетски ефикасни и зелени (green) наменски и стандардни компјутерски системи. Стандарден влез/излез. Сериски комуникации (I2C, SPI IrDA, Uarts). Аналоген влез/излез. Микроконтролери 8-битни и 16-битни, меморија, влез/излез, асемблерско програмирање. Компјутерски мрежи во индустриски услови. Апликации во индустриски услови. Работа во реално време. Хардверско-софтверски интерфејси и реконфигурабилно пресметување. Дизајн на комуникациски дел за вградливи компјутерски системи. Проектирање на енергетски ефикасни компјутерски системи со многу висока пресметувачка моќ. Синтеза на интерфејси. Јазици за опис на дигитални електронски склопови. Околини за проектирање и развој на дигитални интегрирани кола. Практични примери за проектирање интегрирани кола. |
||||||||||||
12. | Методи на учење:
Предавања, самостојно учење, самостојна работа на проектни задачи и изработка на семинарски работи |
||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | |||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | |||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | |||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | |||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||
17. | Начин на оценување | ||||||||||||
17.1 | Тестови | 10 бодови | |||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | |||||||||||
17.3. | Активност и учење | 0 бодови | |||||||||||
17.4. | Завршен испит | 40 бодови | |||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата и изработена семинарска работа. |
|||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот |
Во текот на семестарот, може да се полагаат тестови кои се спроведуваат во текот на часовите. На крај на семестарот или во другите испитни сесии, се полага писмен испит во времетраење од најмногу 120 минути. Се изработува семинарска работа или проектна задача (тимска или индивидуална). Во конечната оценка влегуваат поените од испитот, тестовите и од семинарската работа или проектната задача. Со посебно упатство објавено пред секој испит, се уредува начинот на полагање и користењето на учебни помагала и електронски уреди за време на испитот. |
|||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | |||||||||||
23. | Литература | ||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | Mark Balch | Complete Digital Design | McGraw-Hill | 2000 | |||||||||
2. | Sarah L. Harris, David Harris | Digital Design and Computer Architecture RISC-V Edition | Morgan Kaufman | 2021 | |||||||||
3. | Matt Gilliland | The Microcontroller Application Cookbook | Woodglen Press | 2000 | |||||||||
23.2. | Дополнителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | Wayne Wolf | Modern VLSI Design: IP-Based Design 4th Edition | Prentice Hall | 2009 |