| 1. | Наслов на наставниот предмет | Техники за недеструктивно тестирање | ||||||||||
| 2. | Код | 4ФЕИТ08026 | ||||||||||
| 3. | Студиска програма | 15-ММК | ||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | ||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | ||||||||||
| 6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | |||||||
| 8. | Наставник | Д-р Маргарита Гиновска | ||||||||||
| 9. | Предуслов за запишување на предметот | |||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Студентот стекнува знаења за методите и техниките за недеструктивни тестирања (НДТ), преку изучување на физичките својства и појави кај материјалите и компонентите кои се користат за детектирање на дефекти, корозија, протекувања и други несовршености во перформансите на материјалите, производите или опремата. Студентот се оспособува за користење на специјализирани техники за НДТ во инженерската пракса, медицината и во други области. |
|||||||||||
| 11. | Содржина на програмата:
Вовед во недеструктивното тестирање (НДТ) – својства и карактеризација на материјалите, модификација на својствата под надворешни влијанија. Класификација на методите и техниките за НДТ. Оптички техники – оптичка микроскопија, интерферометриски методи. Спектроскопски техники – импедансна и UV-vis спектроскопија. Визуелни техники за тестирање. Елипсометрија. Тестирање со пенетрација на бои/течности. Ултразвучни и акустични техники за тестирање. Термографски техники. Радиографски техники – физички основи на радиографски испитувања со користење на јонизирачки зрачења. Техники за контрола на квалитет и безбедност на квалитет со примена на НДТ. Примена на техниките за НДТ во инженерството, медицината, форензиката, и др. |
|||||||||||
| 12. | Методи на учење:
Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, тимска работа, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
|||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | ||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | ||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | ||||||||
| 15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | ||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | ||||||||
| 16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | ||||||||||
| 16.3 | Домашно учење | 30 часови | ||||||||||
| 17. | Начин на оценување | |||||||||||
| 17.1 | Тестови | 30 бодови | ||||||||||
| 17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | ||||||||||
| 17.3. | Активност и учење | 20 бодови | ||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 0 бодови | ||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | |||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) E | |||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | |||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) C | |||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | |||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | |||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | семинарска работа | ||||||||||
| 20. | Начин на полагање на испитот | писмен и устен дел | ||||||||||
| 21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | ||||||||||
| 22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | ||||||||||
| 23. | Литература | |||||||||||
| 23.1. | Задолжителна литература | |||||||||||
| Ред.
Број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||
| 1. | M. Sadashiva | Non Destructive testing | Notion Press | 2021 | ||||||||
| 23.2. | Дополнителна литература | |||||||||||
| Ред.
Број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||
| 1. | C. Suryanarayana | Experimental Techniques in Materials and Mechanics | Taylor&Francis group | 2011 | ||||||||
| 2. | P. J. Shull | Nondestructive Evaluation: Theory, Techniques, and Applications | CRC Press | 2016 | ||||||||

