|
1. Наслов на наставниот предмет |
Технолошки иновации | |||||||
|
2. Код |
3ФЕИТ08Л015 | |||||||
|
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ, ЕЕС, ЕЕУМ, КСИАР, КТИ, КХИЕ, ТКИИ | |||||||
|
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
|
5. Степен |
Прв циклус студии | |||||||
|
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
3.00 | |||||
|
8. Наставник |
Д-р Христина Спасевска | |||||||
|
9. Предуслов за запишување на предметот |
||||||||
|
10. Цели на предметната програма (компетенции): Студентите ќе се стекнат основни знаења за управување со иновативниот процес, процесот за патентирање, механизмите за подршка и иновациите во новите технологии. Со примена на методи за индивидуално и тимско планирање и толкување, студентите ќе ги развиваат своите иновативни идеи, креативното размислување и вештините за спроведување на иновативни проекти. |
||||||||
|
11. Содржина на програмата: Поим и дефиниција за иновација и иноваторство. Иновација и креативност. Препознавање на можности и генерирање идеи. Видови иновации. Иновациски процес. Управување на иновациски процес. Интелектуална сопственост кај иновациите. Патент процес за патентирање. Лиценца, франшиза и трговска марка. Иновациски стратегии. Алатки и механизми за поддршка на иновациите и нивна комерцијализација. Иновативни процеси и технологија. Технолошки иновации. Анализа на индустријата и конкурентност. Трансфер на технологии. Модел на тројна спирала. Еволуција на моделите на тројна спирала. Вовед во организациски модели за трансфер на технологии. Технолошки парк, акцелератор, инкубатор, спин-оф и старт-ап компанија. |
||||||||
|
12. Методи на учење: Предавања, презентации, аудиториски вежби |
||||||||
|
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 1 + 0 + 0 | |||||||
|
14. Распределба на расположивото време |
90 | |||||||
|
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
|
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
15 |
|||||||
|
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
||||||
|
16.2. Самостојни задачи |
15 |
|||||||
|
16.3. Домашно учење |
15 |
|||||||
|
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
|
17.2. Семинарска работа/проект |
30 |
|||||||
|
17.3. Активност и учење |
20 |
|||||||
|
17.4. Завршен испит |
40 |
|||||||
|
18. Критериуми за оценување |
до 49 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
|
од 50 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
|
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
|
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
|
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
|
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
|
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата | |||||||
|
20. Начин на полагање на испитот |
Во текот на семестарот се предвидени два парцијални писмени испити (на половина и на крај од семестарот, во времетраење од 120 минути) и тестови кои се спроведуваат во текот на часовите. За студентите кои ги положиле парцијалните испити се смета дека испитот е положен. Останатите студенти полагаат завршен испит нa целиот наставен материјал (времетраење 120 минути). Во текот на семестарот студентите изработуваат семинарски работи. Во конечната оценка влегуваат поените од парцијалните испити / завршниот испит, тестовите и семинарските работи | |||||||
|
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски | |||||||
|
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети | |||||||
|
23. Литература |
||||||||
|
23.1. Задолжителна литература |
||||||||
|
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
|
1 |
Христина Спасевска | Учебно помагало по предметот технолошки иновации | ||||||
|
2 |
Мирјана Станковиќ и Братислав Станковиќ | Трансфер на технологии во РМ | ДЗИС | 2013 | ||||
|
23.2. Дополнителна литература |
||||||||
|
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
|
1 |
Peter F. Drucker | Innovation and Entrepreneurship | Harper & Row | 2006 | ||||
|
2 |
Melissa A. Schilling | Strategic Management of Technological Innovation | Mc Graw Hill Education | 2016 | ||||

