1. Наслов на наставниот предмет |
Анализа на ИКТ екосистем | |||||||
2. Код |
3ФЕИТ10З002 | |||||||
3. Студиска програма |
ТКИИ | |||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен |
Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година/семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 | |||||
8. Наставник |
Д-р Владимир Атанасовски | |||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
||||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Разбирање на полето на ИКТ како екосистем во кој технологијата, економијата и корисниците се во длабока меѓусебна поврзаност. Анализа на интеракциите помеѓу сите релевантни актори во ИКТ екосистемот. Развој на ИКТ сервиси и уреди кои можат да ги исполнат корисничките потреби и да овозможат развој на успешни бизнис модели. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Опис на ИКТ како вид на екосистем. Анализа на интеракции помеѓу технологија, економија и корисници. Вовед во соодветна терминологија. Кориснички потреби и корисничко однесување и нивна корелација со ИКТ сервиси. Поим за eudemony. Влијание на квалитетот на мрежата врз искористливоста на сервисите и апликациите. Поим за Quality of Experience (QoE). Основни економски концепти зад понудувачите на ИКТ сервиси. Ценовна организација на мрежни сервиси и мрежна инфраструктура. Социјални системи и нивна улога. Апликациски и мрежни модели. Комбинирање на различни домени со помош на аналитичко моделирање на екосистем. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби, самостојна работа на проектни задачи и изработка на семинарски работи, посета на релевантни ИКТ компании, поканети предавања на експерти од ИКТ индустријата |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 | |||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата и аудиториските вежби и комплетно изработени лабораториски вежби | |||||||
20. Начин на полагање на испитот |
Два парцијални испити во текот на семестарот (на половина и на крај од семестарот) во времетраење од по 120 минути или еден писмен испит во соодветна испитна сесија во времетраење од 120 минути. За време на испитот не е дозволено користење книги, скрипти, ракописи или белешки од кој било вид, дозволен е само калкулатор | |||||||
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски | |||||||
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети | |||||||
23. Литература |
||||||||
23.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Kalevi Kilkki | An Introduction to Communications Ecosystems | CreateSpace Independent Publishing Platform | 2012 | ||||
2 |
M. Fransman | The New ICT Ecosystem: Implications for Policy and Regulation | Cambridge University Press | 2010 | ||||
3 |
S. Z. Asif | Next Generation Mobile Communications Ecosystem: Technology Management for Mobile Communications | Wiley | 2011 |