1. | Наслов на наставниот предмет | Методи за анализа и проценка на ризик | |||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ08010 | |||||||||||
3. | Студиска програма | 5-ПМ, 13-ПМА | |||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | |||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | ||||||||
8. | Наставник | Д-р Соња Геговска-Зајкова | |||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | ||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
По завршување на курсот, студентот ќе биде способен: да прави разлика помеѓу ризик и можност; да ги препознава, разликува и разбира основните методи за анализа и проценка на ризикот; да прави анализа и проценка на ризици во разни проблеми и да ги користи резултатите од анализата при донесување одлука. |
||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Вовед во менаџмент на ризик. Фази во анализа на ризикот. Идентификација на ризикот во проекти. Закани, ризици, веројатност и зачестеност на нивното појавување и влијание врз проектот. Методи за проценка на ризикот. Квалитативни методи: прелиминарна анализа, матрица на влијание, анализа на хазард и операбилност (HAZard and OPerability study), анализа на појава на откази и нивно влијание (Failure Mode and Effects Analysis). Техники базирани на дрво: анализа на дрво на грешки (Fault Tree Analysis и дрво на настани (Event Tree Analysis), причинско- последична анализа (Cause-Consequence Analysis). Квантитативни методи: сензитивна анализа, анализа на очекувана монетарна вредност. Хибридни методи. Моделирање. Монте Карло симулација. Студија на случај со примена на соодветните методи ва реални проекти. |
||||||||||||
12. | Методи на учење:
Блендиран метод на учење кој се состои од предавања, самостојна изработка и одбрана на проектна задача, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | |||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | |||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | |||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | |||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||
17. | Начин на оценување | ||||||||||||
17.1 | Тестови | 0 бодови | |||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | |||||||||||
17.3. | Активност и учење | 0 бодови | |||||||||||
17.4. | Завршен испит | 50 бодови | |||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | 60% успех од сите предиспитни активности | |||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | Изработка и презентирање проектна задача и завршен испит | |||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | |||||||||||
23. | Литература | ||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | Lee T. Ostrom, Cheryl A. Wilhelmsen | Risk Assessment: Tools, Techniques, and Their Applications | Wiley | 2012 | |||||||||
2. | Glenn Koller | Risk Assessment and Decision Making in Business and Industry | Chapman and Hall/CRC | 2000 | |||||||||
23.2. | Дополнителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | Malvin H. Kalos, Paula A. Whitlock | Monte Carlo Methods | WILEY-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, Weinheim | 2008 |