Дигитална расклопна техника и заштита на ЕМТ

Последна измена: јули 26, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Дигитална расклопна техника и заштита на ЕМТ
2. Код 4ФЕИТ02004
3. Студиска програма 2-ЕМА
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1 7.   Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Влатко Стоилков
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Со успешно положување на предметот, кандидатот ќе се стекне со знаења за примената на расклопната техника во современите станбени, деловни и индустриски објекти и постројки, како и системите за заштита на електрични машини и трансформатори. Студентот ќе се стекне со компетенции за примена на расклопната техника и аспектите на заштита на електричните машини и трансофрматори од различни влијанија од мрежата и оптоварувањето.

11. Содржина на програмата:

Структура на нисконапонските и високонапонските прекинувачки и управувачки системи. Начин на делување и поделба на прекинувачките уреди. АД конверзија на сигнали. Пренос и обработка на мерни сигнали. Одлики на мерните уреди во расклопните системи. Дигитални уреди за заштита, надзор и приказ на состојбите во регулирани процеси. Извршни уреди во ДРТ. Статички и динамички карактеристики на уредите за ДРТ. Интегрирање на управувачко-расклопни системи. Електромеханички системи во ДРТ. Примена на интелигентно управување во ДРТ. Комуникациски системи и SCADA програми во ДРТ. Параметри и елементи на заштита на електрични машини и трансформатори од преоптоварувања, влијанија на мрежа и друди состојби во електроенергетската мрежа.

12. Методи на учење:

Предавања, интетрактивни консултации, самостојна работа, презентации

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 20 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 50 бодови
17.3. Активност и учење 30 бодови
17.4. Завршен испит 0 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит Завршување на зададените обврски и дефинираните проектни задачи
20. Начин на полагање на испитот
21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација
23. Литература
23.1.      Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Vladimir Gurevich Power Supply Devices and Systems of Relay Protection CRC Press 2013
23.2.      Дополнителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1.  web-извори