Дигитално процесирање на сигнали

Последна измена: јули 11, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Дигитално процесирање на сигнали
2. Код 4ФЕИТ05011
3. Студиска програма 15-ММК
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1   7.    Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Димитар Ташковски
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Курсот има за цел да обезбеди формално разбирање на основните концепти за дигиталното процесирање на сигнали како и практично искуство за процесирање на дигитални сигнали. По зaвршување на курсот студентот е оспособен:  дигитално да процесира аналогни сигнали земајки ги во предвид сите можни последици  од нивното дискретизирање;  да користи DFT и нејзиниот брз алгоритам FFT во домен на спектралната анализа свесен  за сите последици и пратечки појави; да дизајнира IIR и FIR дигитални филтри  како и да користи софтверски алатки и CAD пакети за дизајнирање или симулирање на дигитални филтри.

11. Содржина на програмата:

z- трансформација (дефиниција, конвергенција, особини, инверзна). Дискретни системи. Преносна функција. Фреквенциска карактеристика. Дискретни системи екситирани со случајни сигнали. Дискретизација. Дискретна Фуриеова трансформација (DFT): дефиниција, својства, брза Фуриеова трансформација (FFT). Конволуции: линеарна, циклична, врска помеѓу нив, филтрирање со FFT, конволуција на долги низи. Спектрална анализа со DFT: спектар на конечна и бесконечна низа, пресметување на низата од спектарот, пресметување на аналогниот сигнал од спектарот. Дигитални филтри: класификација, методи за проектирање на FIR дигитални филтри, методи за проектирање на IIR дигитални филтри

12. Методи на учење:

Предавања подржани со визуелизација на концептите, активно учество на студентите, домашни задачи и проектни задачи

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 +  3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 0 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 50 бодови
17.3. Активност и учење 0 бодови
17.4. Завршен испит 50 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) E
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум)C
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит Редовно присуство на предавањата
20. Начин на полагање на испитот Проектна заадача и завршен испит.
21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Интерна евалуација и анкети
23. Литература
23.1.       Задолжителна литература
Ред.

Број

Автор Наслов Издавач Година
1. М. Богданов и С. Богданова Дигитално процесирање на сигнали ЕТФ Скопје 1998
2. A. Oppenheim, R. Schafer, J. Buck Discret- Time Signal Processing, 2 edition Prentice Hall 1999
23.2.       Дополнителна литература
Ред.

Број

Автор Наслов Издавач Година
1.  Mitra Sanjit K.  Digital Signal Processing:A Computer-Based approach, 2 еdition  McGraw Hill  2001