1. Наслов на наставниот предмет |
Динамика и моделирање на електрични машини, трансформатори и апарати |
2. Код |
4ФЕИТ02З004 |
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ |
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
5. Степен |
Прв циклус студии |
6. Академска година / семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6 |
8. Наставник |
Д-р Гога Цветковски |
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Сигнали и системи |
10. Цели на предметната програма (компетенции). Основна цел на предметот е запознавање со техниките за моделирање, симулација и динамичка анализа на електричните машини, со помош на современите софтверски алатки за таа намена.Со успешно завршување на овој предмет студентот ќе биде оспособен за практична изведба на симулациски модели на поголем број на електричнии машини како и анализа на нивните динамички карактеристики со помош на неколку софтверски пакети за таа намена. |
11. Содржина на програмата: Вовед во компјутерските пакети за симулација и анализа на појавите во електричните машини (MATLAB-Simulink, SIMPLORER, FEMM). Моделирање на електричните машини, трансформатори и апарати и нивните параметри. Математички модели на електричните машини. Статички модел на електричните машини (еднонасочни, асинхрони и синхрони-со електромагнетна возбуда, со перманентни магнети и релуктантни мотори), трансформатори и апарати. Динамички модел на електричните машини (еднонасочни, асинхрони и синхрони), трансформатори и апарати. Пресметка и анализа на статичките и динамичките карактеристики на електрични машини, трансформатори и апарати. Несиметрични и преодни процеси кај електрични машини, трансформатори и апарати. Статичка и динамичка анализа на електрични машини, трансформатори и апарати со помош на методот на конечни елементи со примена на софтверскиот пакет FEMM. Несиметрични режими на работа кај енергетските трансформатори. |
12.Методи на учење Предавања поддржани со презентации, интерактивни предавања, лабораториски вежби, самостојна изработка на проектни задачи, учење со електронско опкружување. |
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
14. Распределба на расположивото време |
180 |
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
16.2. Самостојни задачи |
15 |
16.3. Домашно учење |
60 |
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
0 |
17.2. Семинарска работа/проект |
40 |
17.3. Активност и учење |
0 |
17.4. Завршен испит |
60 |
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
од 51до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
од 61до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
од 81до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности од точка 15.1 и 15.2. |
20. Начин на полагање на испитот |
Во текот на семестарот се предвидени два парцијални писмени испити (во времетраење од 120 минути). Во предвидените испитни сесии се полага писмен испит (времетраење 120 минути). Во конечната оценка влагуваат поените од двата парцијални испити или писмениот испит, лабораториските вежби и двете проектни задачи. |
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
23. Литература |
23.1. Задолжителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
Гога Цветковски |
Динамика и моделирање на електрични машини, трансформатори и апарати (интерна скрипта) |
|
2020 |
2 |
Гога Цветковски |
Лабораториски практикум по динамика и моделирање на електрични машини (интерна скрипта) |
|
2020 |
23.2. Дополнителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
Chee-Mun Ong |
Dynamic Simulation of Electric Machinery using Matlab-Simulink |
Prentice Hall PTR |
1998 |
2 |
John Chiasson |
Modeling and High-Performance Control of Electric Machines |
John Wiley and Sons |
2005 |